۱۵.۷ تریلیون دلار تولید ناخالص جهانی در حوزه هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰/ سهم خاورمیانه ۲ درصد

دکتر ستار هاشمی در کنفرانس IKT گفت:

دکتر هاشمی در کنفرانس IKT در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بررسی ضرورت گرایش به کاربرد هوش مصنوعی در اقتصاد و چالش های موجود در این راه، ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان بتوان در راستای جذب فارغ التحصیلان این رشته و افزایش به کارگیری هوش مصنوعی اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، دکتر ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شروع کنفرانس امروز گفت: براساس پیش بینی برای سال ۲۰۳۰، ۱۵.۷ تریلیون دلار تولید ناخالص جهانی در حوزه هوش مصنوعی ، سهم کشورهای توسعه یافته آسیایی ۱۰.۴ و سهم خاورمیانه ۲درصد خواهد بود.

این درحالی است که ایران در این زمینه تحصیلکرده هایی دارد که می توانند سهم آن را افزایش دهند اما آمادگی لازم برای استفاده از دانش آنها وجود ندارد.

وی در این رابطه به چالش های پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: آشنایی ناکافی و عدم درک کافی از اهمیت موضوع، فرهنگ داده های باز(open data) و نوآوری باز(Open innovation)، عدم توجه به تدوین و اصلاح  مقررات متناسب با این حوزه از این دست هستند.

همچنین با اشاره به مالکیت معنوی در حوزه فکر افزاری به کپی رایت محصولات نوآورانه اشاره کرد و با طرح مساله مهاجرت نخبگان این حوزه با توجه به چالش جهانی به وجود آمده به کمبود نیروی فنی خبره در این حوزه اشاره کرد.

دکتر هاشمی در پایا ن کمبود آزمایشگاه ها و پلتفرم های پردازشی که مختص حوزه هوش مصنوعی هستند را مطرح کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده شرایط بهتری در این زمینه ایجاد شود.

 

گزارشی از مریم نبی پور

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  2