۲۰ بانک بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰ از دارایی‌های دیجیتال استفاده خواهند کرد

مدیرعامل بنیاد ریپل، برد گارلینگ هاوس پیش بینی کرد که سال آینده نیمی از ۲۰ بانک بزرگ جهان از دارایی دیجیتالی مانند XRP استفاده خواهند کرد.توکن XRP از کمپانی ریپل باید نقش اصلی را ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، چند هفته پیش، بنیاد ریپل اعلام کرد بنابر تقاضای نقدینگی بر خط خود (ODL) قصد دارد بیش از ۲ تریلیون دلار نقدینگی را برای بخش بانکی در سراسر جهان تأمین کند. این موضوع می تواند موجب صرفه جویی در هزینه و زمان انجام معاملات فرامرزی بانک ها در سراسر جهان شود. با این وجود، درحال حاضر همه موسسات مالی فنآوری های کمپانی ریپل را قانع کننده نمی دانند.

گفتنی است وسترن یونیون در یک برنامه آزمایشی دریافت که هزینه استفاده از ریپل ۵ برابر بیشتر از سیستم موجود است. بااین حال، برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل بر این باور است که بانک ها به تدریج مزایای دارایی های دیجیتال را تشخیص داده و از آنها در فعالیت های خود استفاده خواهند کرد.

بانک های جهان به دنبال استفاده از ریپل

بنیاد ریپل در یک گزارش جدید گفته‌است که سه عامل کلیدی وجود دارند که به پذیرش دارایی‌های دیجیتال رهنمون خواهند شد. این موارد شامل افزایش مداوم تقاضا برای کیف پول موبایلی امن مانند کیف پول ریپل هستند. همانطورکه کمپانی ریپل اشاره می‌کند، مشتریان می‌خواهند قادر به انجام همه خدمات در یک مکان، مانندگوشی هوشمند خود باشند.

افزایش تقاضا در بخش اعتبار و وام، موارد استفاده جدیدی را برای مؤسسات مالی که باعث گسترش و پذیرش این خدمات بخصوص در کشورهای درحال توسعه مانند نیجریه، کنیا و بخش هایی از آمریکای لاتین خواهد شد، معنی دار می سازد. علاوه براین، استفاده از دارایی های دیجیتالی منافعی را برای گردشگران در خارج از مرزها به ارمغان می آورد. گارلینگ هاوس معتقداست که سال آینده بزرگترین بانک های جهان از دارایی های دیجیتال استفاده می کنند. ریپل دراین خصوص در گزارش اخیر می نویسد:

“مدیر عامل شرکت، برد گارلینگ هاوس در اظهار نظرش حتی از این جسورتر بوده و پیش بینی میکند که نیمی از ۲۰ بانک بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰ به طور فعالانه دارایی های دیجیتالی را حفظ و معامله میکنند. او همچنین یکی از بیشمار افرادی است که معتقداست ارزهای فیات در سال آینده به سوی دیجیتالی شدن خواهند رفت.”

تحولات اخیر نشان میدهد که گارلینگ هاوس میتواند در ادعای خود حق داشته باشد چراکه هم اینک بانکهای مرکزی و موسسات مالی در سراسر جهان درحال انجام و اجرای برنامه های آزمایشی مختلفی هستند که در آن ارزهای فیات “دیجیتالی” شده و در مسیر بلاکچین حرکت میکنند.

چین، اروپا و لیبرای فیسبوک

چین اولین کشور در جهان خواهد بود که اقدام به ایجاد رمزارز با پشتیبانی بانک مرکزی میکند. تحولات سریعتر از زمان پیش بینی شده درحال پیشرفت است، به طوری که قرار است یک پروژه آزمایشی در پایا ن سال جاری توسط بانک مرکزی چین آغاز شود. علاوه براین، بانک مرکزی اروپا در نظر دارد یک کارگروه برای ترویج و معرفی یورو ی دیجیتال ایجاد کند. فرانسه اعلام کرد که اولین کشور اتحادیه اروپا خواهد بود که یورو ی دیجیتال را در یک محیط محافظت شده با مشارکت چندین بانک آزمایش میکند.

لیبرای فیسبوک همچنان با مقاومت جدی در سرتاسر جهان روبرو است، اما اخیراً نقشه راه جدیدی را برای توسعه بیشتر پروژه ارائه داده است. این تحولات نشان میدهد که گارلینگ هاوس میتواند در پیش بینی اش حق داشته باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا پیشرفت کنونی به همان سرعتی که تصور میشود پیشرفت خواهد کرد یا خیر؟

 

 

منبع: crypto-news-flash

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −    =  33