بانک مرکزی بار دیگر برای فعال سازی رمز پویا مهلت داد

رمز دوم کارت بانکی تا چه زمان معتبر است؟

رمز دوم یکبار مصرف بانکی (پویا) که قرار بود از ابتدای دی ماه به صورت اجباری برای همه دارندگان کارت‌های اعتباری بانکی برقرار شود بار دیگر با تعویق مواجه شد. بانک مرکزی قصد دارد این سیستم را به صورت تدریجی و مرحله به مرحله تا پایان دی ماه برای همه بانک‌ها فعال کند و تا زمان نهایی شدن این طرح، رمز ایستای کاربران همچنان فعال خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، رمز یکبار مصرف بانکی (پویا) بعد از مدت ها در نهایت به ایستگاه پایا نی خود نزدیک شده ولی با توجه به برخی انتقادات و درخواست‌های مکرر بانک‌ها، قرار بر این شده تا پیاده‌سازی این سیستم ایمنی به صورت یکباره و آنی از امروز آغاز نشود و بانک مرکزی مرحله به مرحله پیش برود. گزارش‌ها حکایت از این دارد که تا هفتم دی ماه، یکی از بانک‌های بزرگ کشور این سیستم را پیاده‌سازی خواهد کرد و در ادامه تا پایان دی‌ماه تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری به این سیستم مجهز خواهند شد.

بانک مرکزی در بیانیه جدید خود اعلام کرده که خرید و پرداخت‌های اینترنتی در حال حاضر با رمز دوم پویا با استفاده از اپلیکیشن ‌های توليد رمز پويا قابل انجام است و همچنین رمز دوم ایستا برای هموطنانی که تاکنون رمز دوم پویای خود را فعال نکرده‌اند قابل استفاده است.

همچنین با توجه به بیانیه اخیر روابط عمومی بانک مرکزی، استفاده از سرویس پیامک برای دریافت رمز دوم بانکی (پویا) نیز به صورت الزامی در همه بانک‌ها اجرا خواهد شد تا تمامی دارندگان موبایل‌های ساده و هوشمند بتوانند از خدمات این نوع رمز بانکی استفاده نمایند؛ گفتنی است پیش از این بسیاری از بانک‌ها صرفا به ارائه اپلیکیشن برای کارایی رمز یکبار مصرف بانکی روی آورده بودند و خبری از خدمات پیامکی در سرویس‌های آنان نبود.

پیش از این بانک مرکزی برای سهولت دسترسی به رمز دوم یکبار مصرف بانکی (پویا) از سامانه هریم خبر داده بود؛ سامانه‌ای که به واسطه یک دکمه جدید در درگاه‌های بانکی مشاهده خواهد شد و با فشردن آن در حین پرداخت اینترنتی می‌توان به رمز دوم یکبار مصرفی بانکی (پویا) دست پیدا کرد. این سامانه در حال حاضر در مرحله فراخوان شرکت‌های پرداخت‌ساز برای انجام آزمون و تست نهایی قرار دارد و شنیده‌ها حکایت از این دارد که با آغاز نیمه دوم دی‌ماه، به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  45  =  52