اپراتور T-Mobile خبر از پوشش سراسری شبکه ۵G در آمریکا داد

اپراتور T-Mobile به فاصله کوتاهی از انتشار خبر هک شدنش، از ارائه اینترنت 5G در سراسر ایالات متحده خبر داد. البته این اپراتور در حال حاضر اینترنت کم سرعت 5G را به مشتریان ارائه می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، ماه گذشته میلادی، اپراتور T-Mobile قول داد در صورتی که ادغامش با اپراتور Sprint با موفقیت انجام شود، در تاریخ 6 دسامبر (15 آذر) 5 هزار شهر آمریکا را تحت پوشش شبکه 5G قرار می دهد. این قرارداد هنوز نهایی نشده ولی امروز (12 آذر) و سه روز قبل از زمانبندی، مدیران اپراتور T-Mobile از پوشش سراسری شبکه 5G در آمریکا خبر دادند.

این اپراتور در حال حاضر اینترنت 5G را در باند کم سرعت 600 مگاهرتز ارائه می کند که به اندازه اینترنت 5G اپراتورهای دیگر ایالات متحده (همانند اسپرینت و ورایزن) پرسرعت نیست ولی برد بهتری داشته و مشکلاتی از قبیل عبور نکردن از دیوار را ندارد.

اپراتور T-Mobile حدوداً 2589988 کیلومتر مربع و 200 میلیون نفر را تحت پوشش شبکه 5G قرار داده و می گوید در آینده کاربران بیشتری را پوشش خواهد داد. این اپراتور اضافه می کند که هزینه اینترنت 5G مشابه اینترنت LTE است.

اگر اپراتورهای T-Mobile و اسپرینت در یکدیگر ادغام شوند، اپراتور T-Mobile می تواند طیف 2.5 گیگاهرتزی اپراتور اسپرینت را به شبکه 5G خود اضافه کند که افزایش سرعت اینترنت و همچنین برد بیشتر را در پی خواهد داشت. اپراتور اسپرینت در یک نشست خبری در این رابطه گفت:

    «اگر ادغام با اپراتور اسپرینت با موفقیت انجام شود، اپراتور T-Mobile می تواند با بهره مندی از زیر ساخت های ما اینترنت پرسرعت 5G را برای همگان به ارمغان بیاورد.»

البته لازم به توضیح نیست که برای بهره مندی از اینترنت 5G به گوشی 5G نیاز است. اپراتور T-Mobile در همین رابطه از امروز گوشی وان پلاس 7T پرو 5G مک لارن و سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس 5G را برای پیش فروش قرار داده و آنها را از تاریخ 6 دسامبر (سه روز دیگر) برای فروش قرار می دهد. این اپراتور قرار است سال آینده میلادی 15 گوشی 5G ارائه کند.

 

منبع: Engadget

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =