زیان انباشته بانک رفاه ۶۲ درصد کاهش یافت

در شش ماهه نخست سالجاری،

هیئت‌مدیره بانک رفاه موفق شده‌است تا در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد از زیان انباشته این بانک کم کنند و انتظار می‌رود در آینده از زیان انباشته به سود انباشته هم برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بانک رفاه کارگران به مدیرعاملی دکتر محمدعلی سهمانی موفق شده در نیمه نخست امسال به حرکت خود در مسیر سودآوری ادامه دهد به‌گونه‌ای که این بانک در نیمه نخست پارسال به زیان خالص ۱۰ هزار و ۷۸۸ میلیارد و ۹۰ میلیون ریالی مواجه بود اما تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که این بانک از زیان خارج‌شده و در پایا ن شهریور امسال سود خالص خود را به ۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال رسانده است.

حرکت بانک رفاه کارگران برای پشت سر گذاشتن زیان انباشته هم نشان می‌دهد که هیئت‌مدیره بانک موفق شده‌اند تا در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد از زیان انباشته این بانک کم کنند و انتظار می‌رود در آینده بانک یادشده از زیان انباشته به سود انباشته هم برسد. زیان انباشته بانک رفاه کارگران از رقم ۱۷ هزار و ۷۶۸ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال در نیمه نخست پارسال به ۱۰ هزار و ۸۱۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال در پایا ن سال گذشته کاهش یافته و در نیمه نخست امسال به رقم ۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال رسیده است. نتیجه اینکه زیان هر سهم بانک رفاه کارگران از ۴۶۲ ریال در پایا ن تابستان سال گذشته به سود ۱۳۹ ریالی در پایا ن سال گذشته و ۲۰۵ ریالی در پایا ن تابستان امسال تغییر جهت داده است.

بانک رفاه چگونه به سود می‌رسد؟
راز سودآوری بانک رفاه کارگران را باید در کاهش قیمت تمام‌شده پول، بهبود نسبی درآمدها از عملیات بانکداری ناشی از افزایش میزان درآمدهای مشاع و غیر مشاع و البته تلاش مدیران این بانک برای کاهش محسوس هزینه‌های جاری دانست. در حالی جمع درآمدهای مشاع بانک رفاه کارگران در نیمه نخست امسال با رشدی ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از رقم ۴۶ هزار و ۷۹۷ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال به رقم ۶۵ هزار و ۲۵۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال رسیده که سهم بانک یادشده از درآمدهای مشاع در این مدت ۱۲۷ درصد جهش داشته است. به‌گونه‌ای که سهم بانک رفاه کارگران در درآمدهای مشاع از ۵ هزار و ۱۰۶ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال در پایا ن تابستان سال گذشته به ۱۱ هزار و ۶۱۱ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال در پایا ن تابستان امسال رشد کرده است.

نکته قابل‌توجه در کارنامه اعضای هیئت‌مدیره بانک رفاه کارگران به رشد خیره‌کننده درآمدهای غیر مشاع برمی‌گردد به‌نحوی‌که این میزان درآمد از رقم ۵ هزار و ۹۱۲ میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال در نیمه نخست سال گذشته با رشدی ۵۲ درصدی به رقم ۸ هزار و ۹۶۲ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال در نیمه نخست امسال رسیده است. نتیجه روشن است رشد ۸۷ درصدی مجموع درآمد بانک رفاه کارگران در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال. تازه‌ترین اطلاعات صورت‌های مالی حسابرسی نشده بانک رفاه کارگران نشان می‌دهد که مجموع درآمد بانک از ۱۱ هزار و ۱۸ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال در پایا ن تابستان ۹۷ به رقم ۲۰ هزار و ۵۷۳ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال در پایا ن تابستان سال ۹۸ رشد کرده است.

دلیل رشد درآمدهای غیر مشاع بانک یادشده عمدتاً ناشی از افزایش ۲۵۰ درصدی درآمد از محل سود و وجه التزام فعالیت‌های غیر مشاع، افزایش ۳۱ درصدی درآمد از محل کارمزد خدمات بانکی و جهش ۲۵۸ درصدی درآمد از محل ارائه خدمات ارزی آن‌هم در شرایط تحریم بوده است.

هنر مدیریت بانک رفاه کارگران را می‌توان علاوه بر رشد محسوس درآمدهای عمدتاً پایدار و قیمت تمام‌شده پول در کاهش چشمگیر هزینه‌های جاری بانک رصد کرد. به‌گونه‌ای که جمع هزینه‌های بانک در نیمه نخست سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۰۷ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال بوده که با کاهشی ۲۸ درصدی به رقم ۱۵ هزار و ۷۹۲ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال در نیمه نخست امسال رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −    =  46