کاهش چشمگیر میزان تقلب با استفاده از کارت‌های اعتباری در اروپا

شرکت Fico، ارایه دهنده گزارش‌های تحلیلی و تکنولوژی‌های مدیریت، با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرد در الگوی تقلب با استفاده از کارت‌های اعتباری در اروپا تحولات بزرگی به وقوع پیوسته است.تکنولوژی Chip & PIN به طرز چشمگیری میزان جعل کارت و سایر روشهای تقلب با استفاده از کارت را کاهش داده است. این پدیده به وضوح در انگلستان، که تا سه سال پیش به تنهایی 60% از میزان تقلب‌ها در اروپا را به خود اختصاص می‌داد، قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شرکت ایران کیش، تحلیل داده‌های دریافتی از 55 میلیون کارت اعتباری فعال موجود در کنسرسیوم اروپایی Fico Falcon Fraud حاکی از کاهش 60 درصدی میزان تقلب با استفاده از کارت‌های اعتباری جعلی در فاصله زمانی بین مارس 2009 و مارس 2011 است.

همچنین بر اساس داده‌ها میزان تقلب بدون حضور کارت (Card-not-present Fraud) 69% کل تقلب‌های این حوزه و مبلغ آن 72% مبلغ کل را در بر می‌گیرد. پذیرندگانی که بیشترین میزان خسارات در این حوزه را، با بیش از 30% کل مبلغ تقلب‌ها، متحمل شده‌اند در صنایع هتلداری، آژانس‌های مسافرتی و ATM مشغول به فعالیت هستند.

«مارتین مارویک»، مسوول بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقا در Fico می‌گوید: «تحلیل ما از داده‌ها نشانگر تغییرات عمده‌ای هستند که در اروپا حادث شده‌اند. تکنولوژی Chip & PIN به طرز چشمگیری میزان جعل کارت و سایر روشهای تقلب با استفاده از کارت را کاهش داده است. این پدیده به وضوح در انگلستان، که تا سه سال پیش به تنهایی 60% از میزان تقلب‌ها در اروپا را به خود اختصاص می‌داد، قابل مشاهده است. در نتیجه متقلبین این حوزه فعالیت‌های خود را به بیرون از مرزها گسترش داده‌اند و کشورهایی مانند آلمان را هدف گرفته‌اند که از توانایی‌های کمتری در ردیابی و پیشگیری از جرایم کارت برخوردارند. همچنین توجه آنها به تقلب بدون حضور کارت‍‌های اعتباری مانند تقلب‌های آنلاین معطوف شده است.»

لازم به ذکر است داده‌های مورد استفاده در این گزارش از استفاده‌کنندگان کارت‌های اعتباری در کشورهای آلمان، انگلستان، ایرلند، هلند، لهستان، سوییس و ترکیه جمع‌آوری شده‌اند.

www.gtnews.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  24