بهره مندی ۲۰۰ شرکت همکار ریپل از خدمات فیناسترا

با امضای قرارداد همکاری میان ریپل و فیناسترا، بیش از 200 شرکتی که با ریپل همکاری می‌کنند نیز می‌توانند متقابلاً از خدمات شبکه‌ی بانکی‌ فیناسترا که 48 بانک از میان 50 بانک بزرگ دنیا در آن حضور دارند، بهره ببرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، سومین شرکت بزرگ فعال در حوزه فناوری خدمات مالی، همکاری‌اش با ریپل را آغاز کرده است. به گفته فیناسترا، دسترسی مشتریانش به شبکه «ریپل نت» (RippleNet) از جمله اهداف این شرکت برای آغاز همکاری با ریپل بوده است.

در روز 16 اکتبر (24 مهر)، با امضای قرارداد همکاری میان ریپل و فیناسترا، بیش از 200 شرکتی که با ریپل همکاری می‌کنند نیز می‌توانند متقابلاً از خدمات شبکه‌ی بانکی‌ فیناسترا که 48 بانک از میان 50 بانک بزرگ دنیا در آن حضور دارند، بهره ببرند.

بر اساس گزارش «فین‌تک تایمز» (Fintech times) ، فیناسترا در سال 2017 و پس از ادغام شرکت‌های Misys و D+H ایجاد شد. شکل‌گیری فیناسترا به حدی پر سر و صدا بود که از آن با عنوان «غول عظیم‌الجثه» حوزه نرم‌افزارهای مالی یاد می‌کردند.

از این پس شرکای ریپل نت و مشتریان فیناسترا می‌توانند با بهره‌گیری از رهگیری فرد به فرد، تراکنش‌های فرا مرزی خود را انجام دهند. نظارت شفاف بر کارمزدها، زمان دریافت و وضعیت تراکنش‌ها از دیگر امکاناتی است که از این پس برای شرکای هر دو طرف قابل بهره‌برداری است.

به علاوه، کاربران فیناسترا می‌توانند از راهکارهای ابری ریپل برای بهبود سرعت انجام تراکنش‌ها استفاده کنند. امکان استفاده از «نقدپذیری آنی» به‌ وسیله توکن ‌های XRP نیز وجود دارد. گفته می‌شود که زمان تسویه حساب قراردادهای بین‌المللی از طریق خدمات ریپل تنها 3 ثانیه است.

«ریتیش سینگ» (Riteesh Singh)، نایب رئیس فیناسترا در خصوص همکاری با ریپل می‌گوید:

    به آینده آزاد مالی اعتقاد داریم.

او در ادامه می‌افزاید:

    استفاده از فناوری بلاک چین می‌تواند تاثیر به سزایی برای آن دسته از مشتریانی داشته باشد که هزینه‌های بانکی در محل زندگی‌شان بالاست.

آگوست (مرداد) امسال، PNC، هشتمین بانک بزرگ آمریکا، به اولین بانک این کشور بدل شد که از بلاک چین ریپل نت برای تراکنش‌های فرا مرزی خود استفاده می‌کند. سرمایه این بانک چیزی در حدود 400 میلیارد دلار برآورد شده است.

این در حالی است که قیمت ریپل در ماه‌های اخیر با سقوطی قابل توجه رو به رو شده است. «برد گارلینگهاوس» (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل ، در یکی از مصاحبه‌های خود اذعان داشت:

    شفافیت ما باعث شده تا مورد هجوم هجمه‌ها قرار بگیریم.

پیش‌تر شایعاتی در خصوص دستکاری قیمت توکن ‌های XRP از جانب ریپل مطرح شده بود. گارلینگهاوس ضمن رد این ادعاها گفت که 99.9 درصد حجم XRP به فروشی که از جانب شرکت صورت گرفته، ارتباطی ندارد. 

 

منبع: کوین تلگراف

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  −  76  =