۸۱ درصد بانک ها با شرکای فین تکی همکاری می کنند

۸۱ درصد مدیران بانکی برای اجرای موثر تحول دیجیتال، با شرکای فین تکی همکاری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در کنفرانس پرداخت «ایبی ای دی ۲۰۱۹» که با میزبانی پایگاه خبری فین اکسترا و با همکاری انجمن بانکداری یورو (ا‌یبی ای) برگزار شد، اعلام کردند که ۸۱ درصد از مدیران بانکی برای اجرای موثر تحول دیجیتال، با شرکای فین تکی همکاری می‌کنند.

هشت درصد این مدیران یک لایه عملیاتی جدید را به لایه عملیاتی خودشان اضافه می‌کنند و شش درصدشان فرآیندها را برون‌سپاری و فقط پنج درصد آنها، بانک جدیدی را در کنار کار اصلی خود ایجاد می‌کنند. گزارش فین اکسترا با عنوان «آینده پرداخت‌ها در سال ۲۰۱۹»، به این نکته اشاره کرده که امسال سال تحول دیجیتال برای غول‌های بانکداری قدیمی و دروان موروثی این بانک‌ها بوده است.

نهادهای مالی مجبور شده‌اند خود را بالا بکشند تا با تقاضای مصرف کنندگانشان هم‌راستا شوند و محصولات و خدمات گوناگون ارائه دهند. همچنین این نهادها با ارتقای خود توانستند تکنولوژی‌های نوظهور را به‌کار گیرند تا به مشتریانشان قدرت انتخاب دهند. امروزه، مشتریان خرده فروشی می‌توانند با استفاده از موبایلشان چک‌ به حساب بخوابانند، انتقال وجه انجام دهند و درخواست وام کنند؛ درواقع همه اینها نشان می‌دهند که ما در دوره اپلیکیشن ‌ها هستیم.

درواقع تحول دیجیتال، ترکیب تکنولوژی دیجیتال، شیوه‌های مدرن توسعه و تحویل است که پیشرفت نوآوری توسط رقیبان در بخش مالی را ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که این رقیبان، قادرند تجربه‌های جدید مشتری را با سرعتی فزاینده توسعه دهند.

برای بانک‌های سنتی و سیستم‌های قدیمی، مطابقت با این سرعت فزاینده دش وار بود. البته با بهره‌مندی از پایگاه گسترده مشتری کنونی، حضور در بازار و سرمایه فراوان و همینطور همکاری با فین تک ها، بانک‌های کنونی سعی دارند برای مقابله با چالش‌های موجود وارد میدان شوند.

 

منبع: ecomotive

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1