آغاز دومینوی انصراف حامیان مالی پروژه لیبرا

شرکت تجارت الکترونیک پی‌پال (PayPal) رسما از ائتلاف تشکیل شده برای راه‌اندازی رمزارز دیجیتال فیس‌بوک، جدا شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، کمپانی آمریکایی پی‌پال با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود برای جدا شدن از این ائتلاف خبر داد اما به جزئیات بیشتر درباره آنچه این شرکت را به گرفتن چنین تصمیمی واداشته است، اشاره‌ای نکرد.

پی‌پال می‌گوید، اگرچه همچنان مشوق آرمان‌های لیبراست اما تصمیم گرفته تا بر کسب وکارهای اصلی خود تمرکز کند.

پی‌پال یکی از اعضای اصلی انجمن لیبرا (Libra Association) بود؛ گروهی متشکل از ۲۸ کمپانی و موسسه غیرانتفاعی که با هدف کمک به توسعه این رمزارز گرد هم آمده‌اند. از دیگر اعضای برجسته این انجمن می‌توان به شرکت‌هایی چون ویزا، اوبر و مسترکارت اشاره کرد.

انجمن لیبرا در واکنش به پا پس کشیدن پی‌پال از حمایت مالی از رمزارز فیس‌بوک، گفت که از ابتدا نسبت به دش واری‌های موجود در مسیر تغییر ساختار سیستم مالی، آگاه بوده است.

این انجمن طی بیانیه‌ای در این‌باره عنوان کرد:

«تعهد به این ماموریت برای ما از هر چیز دیگری مهمتر است. اگر عضوی نسبت به این مسئله تعهد ندارد، بهتر است همین الان بدانیم.»

فیس‌بوک اواخر خرداد ماه از رمزارز لیبرا (Libra) رونمایی کرد اما از همان زمان تاکنون نهادهای تنظیم کننده مقررات به انتقادات از این رمزارز ادامه داده و فرانسه و آلمان خواستار جلوگیری از ورود آن به اروپا شده‌اند.

روزنامه وال استریت ژورنال همین چند روز گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکای مالی فیس‌بوک در پروژه راه‌اندازی رمزارز لیبرا در پی واکنش‌های منفی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی، از ترس این که هدف بررسی‌های نظارتی قرار گیرند، درخواست‌های فیس‌بوک را برای حمایت علنی از این پروژه رد کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  −    =  14