آیا سیستم‌های پرداخت آنلاین دسترسی قابل قبولی دارند؟

صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک بر حضور آنلاین تمرکز کرده‌اند و به مشتریانشان امکان می‌دهند تا محصولاتشان را به صورت آنلاین جست‌وجو کنند و بخرند‌.

سال‌هاست که تجارت الکترونیک با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و مشتریان بیش‌تر و بیش‌تر به صورت آنلاین خرید می‌کنند. در نتیجه، صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک بر حضور آنلاین تمرکز کرده‌اند و به مشتریانشان امکان می‌دهند تا محصولاتشان را به صورت آنلاین جست‌وجو کنند و بخرند‌.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، با در نظر گرفتن این‌که سهولت و سرعت، عامل بسیاری از خریدهای آنلاین است، کسب‌وکارها باید پلتفرم‌های خرید آنلاینشان را تا حد امکان در دسترس و امن نگه دارند تا مشتریان بتوانند موارد مورد نظرشان را با مراحل کم‌تری جست‌وجو و خرید کنند. در این مطلب، سهولت سیستم‌های پرداخت برخی از مهم‌ترین پلتفرم‌های پرداخت دنیا را بررسی کردیم:
 
رشد دسترسی به وب
 
سهولت دسترسی به سیستم‌های پرداخت آنلاین برای مردم، عامل مهمی برای جذب مشتریان بیش‌تر است. طبق گزارش CompTia (کامپتیا) امروزه کسب‌وکارها درک می‌کنند که نه تنها اینترنت اشیا باعث بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه می‌شود، بلکه باعث شده که تکنولوژی به عاملی مهم در استراتژی کسب‌وکارها تبدیل شود. این مهم به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا اینترنت اشیا را با سیستم‌ها و فرایندهایشان ادغام کنند و به چگونگی ایجاد محصولات و خدمات و ارائه‌ آن‌ها به صورت آنلاین توجه کنند. رسیدن به افزایش نرخ بازگشت سرمایه از طریق تکنولوژی، شامل حداکثرسازی مشتریان و دسترسی کاربران به پلتفرم و خدمات دیجیتال شما می‌شود.
 
دسترسی به پی‌پال
 
وبسایت پی پال جزو در دسترس‌ترین وب‌سایت‌ها قرار دارد. زمانی که پی‌پال به عنوان روش پرداخت انتخاب شود، مرورگر به صورت خودکار به سایت پی‌پال ریدایرکت می‌شود. زمانی که مشتری وارد شود، بدون نیاز به مشاهده‌ی اطلاعات بانک توسط پذیرنده، فرم خرید تکمیل می‌شود.
 
در این فرایند مراحل کمی وجود دارد که ساده‌سازی شده‌اند و دسترسی به فروشگاه‌های متنوع را فراهم می‌کنند. اپلیکیشن پی‌پال هم دسترسی خوبی دارد و به مشتریان امکان می‌دهد از طریق خدمات مکانی، لیستی از پذیرندگان محلی مانند رستوران‌ها و خرده فروشان مختلف که پی‌پال را پذیرفته‌اند را مشاهده کنند.
 
روش‌های پرداخت جایگزین
 
کیف پول دیجیتال گوگل و اپل پِی احتمالا بیشترین پیشرفت را در میان خدمات پرداخت جایگزین داشته‌اند، چون هر دو امکان خرید امن‌تر و آسان‌تری برای مشتریان فراهم کرده‌اند. این پلتفرم‌ها به مشتریان امکان می‌دهند تا راحت‌تر به کارت مورد استفاده برای پرداختشان در هر مکانی دسترسی داشته باشند. به علاوه به آن‌ها امکان می‌دهد تا قیمت هر آیتم را ببینند و به تاریخچه پرداختشان دسترسی داشته باشند، بنابراین می‌توانند موارد مالی‌شان را مدیریت کنند. عملکرد "ضربه بزن و بدون رمز پرداخت کن" هم نسبت به استفاده از روش "پرداخت با کارت تراشه دار و رمز" برای پرداخت‌های بالاتر از ۳۰ دلار ساده‌تر است.
 
آمازون فاقد دسترسی مناسب است
 
علیرغم این‌که آمازون یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پلتفرم‌های خرید آنلاین در جهان است، وبسایت و خدمات پرداخت آن هنوز از نظر دسترسی نیاز به ارتقا دارد. تلاش‌های اخیر برای در دسترس ساختن آن هم با انتقاد مواجه شده است. منتقدان می‌گویند به جای ارتقای دسترسی به سایت اصلی، یک سایت جایگزین ایجاد شده است.
 
سایت موجود آمازون با هدف تامین نیازهای بصری مشتریان و ارائه‌ی یک رابط کاربری ساده برای یافتن و خرید اقلام مورد نظرشان طراحی شده است. اگرچه آمازون در حال بازطراحی وبسایت برای کاهش آشفتگی صفحات از طریق کاهش لینک‌ها و نتایج جست‌وجو و کاهش صفحات گرافیکی است، و تلاش دارد تا کاربران را سریع‌تر هدایت کند، ولی متخصصان می‌گویند که این وبسایت فاقد برخی جنبه‌های اساسی طراحی از نظر دسترسی است.

 

منبع: عصر بانک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  26  =  32