سود و زیان بانکها زیر تیغ نقد/ بررسی سندواره بانکداری دیجیتال

چهل و یکمین شماره از ماهنامه بانکداری آینده منتشر شد

چهل و یکمین شماره از ماهنامه بانکداری آینده در قالب 7 پرونده همراه با گفتگوی اختصاصی با علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی به سردبیری محمود فراهانی در 116 صفحه و قیمت 45 هزار تومان منتشر شد.

موضوع اصلی چهل و یکمین شماره از ماهنامه بانکداری آینده بررسی صورت‌های مالی بانک‌ها است. در این خصوص صورت های مالی بانکها در سالهای 96 و 97 مورد مقایسه قرار گرفته است.

اقتصاد کلان

در تکمیل این بخش گفتگو با علی دیواندری است که از اصلاح نظام بانکی وساماندهی بانکهای مسئله دار خبر داده است.

بانکداری کلان

در این بخش از ماهنامه، بانکهای زیانده و مسئله دار و بانکهای سودده و کم مسئله از هم تفکیک شده است.

همچنین روند سودآوری بانکها از محل فعالیت های مشاع وغیر مشاع، ترکیب هزینه ها، دارایی ها و بدهی ها نیز مورد تحلیل قرار گرفته است.

یکپارچه سازان


در عصر دیجیتالی، توسعه کسب و کار ها با روش های سنتی امکان پذیر نیست . داشتن نرم افزارهایی که جزیره ای عمل می کنند علاوه بر اینکه توسعه داده محور که پیش نیاز تنفس در عصر دیجیتالی است را برای سازمان غیر ممکن میکند در عین حال سازمان را درکورس رقابت عقب نگه می دارد؛ همچنین هزینه ها را افزایش و کارایی و بهره وری را کاهش می دهد.

برهمین اساس ساز و کارهای هوشمندسازی سازمان از طریق فرایند یکپارچه سازی مبتنی بر نگرش پلتفرمی می تواند ارکان سازمان را به هم متصل و داده ها رامتمرکز کند و مهمترین گام برای ورود سازمان به عصر دیجیتالی را فراهم کند.

شرکت نوآوران هوشمند (نوآوا) شرکتی است که در مورد یکپارچه سازی علاوه بر داشتن تجارب بین المللی، زیستبوم اقتصادی ایران را به خوبی مورد مطالعه قرار داده است و درصنایع مختلفی همچون نفت، نیرو و بورس تجرب های موفقی دارد. طی میزگردی با مدیران این شرکت بیشتر درباره نوآوا آگاه می شوید.

اقتصاد دیجیتال

شامی زنجانی در گفتگوی اختصاصی با ماهنامه، به نقد سند بانکداری دیجیتال پرداخته است. همچنین گزارش دراینباره مکمل گفتگوست که به تحلیل این سند مباردت کرده است. همچنین کارنامه معمارنژاد نیز از دیگر بخش های این پرونده است. آخرین روند بانکداری دیجیتال در دنیا از بخش های دیگر این پرونده است.

گزارشی که در حال حاضر وزارت اقتصاد به اسم سند بانکداری دیجیتال ارائه داده، حاصل حداکثر دو الی سه ماه کار است!

سندی که سه سال پیش آن را در یک بانک تولید کرده بودیم. این نهاد حاکمیتی در جایگاهی نیست که به بانک ها ابلاغیه ارسال کند که چه کنند. این ها بخشی از نکات مورد تاکید در مصاحبه با شامی زنجامی است که مبوسط آن را در ماهنامه می خوانید.همچنین گزارشی درباره نقد سند بانکداری دیجیتال مکمل این مصاحبه است.

شاهین شرکت خدمات


یک دیگر از پرونده ها به پلتفرم شاهین شرکت خدمات اختصاص یافته است. در این پرونده طی یک میزگرد با حضور دکتر فایز، دکتر سلطانپور، مهندس افسری و خانم نیلوفر قطبی این پلتفرم بررسی شد.

همچنین طی دو مقاله مکمل ساختار شاهین و روندهای حاکم بر نگرش پلتفرمی در جهان مطرح شده است.

فناوری بانکی

ارز دیجیتال را با جواد عباسی بررسی کرده ایم وی خبر از تاسیس بانک رمزارز می دهد. در مصاحبه با وی نکات خوبی را خواهید خواند.

همچنین گزارشی درباره مواضع دولت ها در خصوص رمزارز خواهید خواند. وضعیت ایران در حوزه ماینینگ مقاله جذاب دیگری است.

توسن تکنو

شرکت توسن‌تکنو رکورد واگذاری هزار دستگاه خودگردان به شبکة بانکی را شکست و حالا با فتح سه صفر در رؤیای فتح قلة چهار صفر یعنی ده هزار دستگاه، به چشم‌انداز 1400 می‌نگرد. نظام بانکی در اندیشة حذف چهار صفر از پول ملی است و توسن‌تکنو در اندیشة فتح چهار صفر برای واگذاری دستگاه‌های خودگردان است.

این شرکت به مناسبت گذر از رکورد هزار دستگاه یک نشست خبری با موضوع cash automation برگزار کرد که در پرونده آخر این شماره از ماهنامه گزارشی از این نشست خبری را خواهید خواند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  18  =  25