گرایش به بیت کوین در ترکیه رو به فزونی و در مابقی اروپا رو به افول است

ایمان اروپا به رمزارز دچار خدشه میشود؟

گزارشی که توسط ING منتشر شده است نشان می دهد که میزان جمعیتی که به بیت کوین اعتقاد دارند به آرامی رو به کاهش است، این موضوع میتواند بطور کلی نشانگر شک و تردید نسبت به ارزهای رمزپایه تلقی گردد. به استثنای ترکیه، لهستان و رومانی، اکثر اروپا اعتقاد دارند که ارزهای رمزپایه آهسته آهسته از سیستم مالی سال‎های آینده محو خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، این مطالعه که ۱۲ کشور اروپایی و همچنین ایالات‌متحده و استرالیا را شامل میشود گویای آن است که رفته رفته مردم ایمان خود را به پتانسیل بیت کوین از دست می‌دهند. در حقیقت، نقص‌های آماری اولین دفاعی هستند که هنگام خواندن این گزارش به ذهن متبادر می‌شود.

در درجه اول، ترسیم یک تصویر دقیق از طریق یک مطالعه در اندازه کوچک نسبت به جمعیت کشور مشکل است. دوم اینکه، بسیاری از مردم واقعاً ارزش بیت کوین را به‌عنوان یک پروتکل اقتصادی مقاوم در برابر سانسور درک نکرده‌اند.

طبق این گزارش، احساس مردم نسبت به بیت کوین در اتریش بدتر شده است و تنها ۱۳% از جمعیت آماری، رویکردشان در پذیرش و توسعه بیت کوین مثبت میباشد.

در سال ۲۰۱۸، این تعداد ۲% بود که نشان از کاهش عمده اعتماد دارد. این مطالعه همچنین مقایسه میانگین سطح دانش در مورد کریپتوکارنسی در یک کشور خاص را نشان داد که اتریش بیشترین دانش و اطلاعات را دارا بود. این موضوع با توجه به چارچوب اقتصادی بیت کوین که الهام گرفته از چارچوب اندیشه و مکتب اقتصادی اتریش است، طنزآمیز به نظر می‌آید.

البته این مساله می‌تواند به تعداد زیادی از کلاهبرداری و هک‌هایی که در اکوسیستم رمزارز ها اتفاق افتاده نسبت داده شود. بااین حال، هنوز امید آن وجود دارد که بیت کوین در مناطقی که بیش از همه به آن نیاز میباشد، تاثیر مثبتی بگذارد. همچنین حدود ۳۶% از جمعیت آماری در ترکیه مایل به دریافت حقوق ماهانه خود در قالب بیت کوین میباشند.

نوسان اصلی‎ترین عامل کشمکش

رگولاتورها و شهروندان عادی، نوسانات کوتاه مدت در بیت کوین را بزرگترین اشکال موجود میدانند. نمودارهای بلندمدت بیت کوین تأثیر ناپایداری را کمرنگ میکند، اما نوسانات در تایم‎های کوتاه مدت به اندازه کافی وجود دارد تا سرمایه‌گذاران زیادی را از این فضا بترساند.

سرمایه‌گذاری موفق در بیت کوین مستلزم توسعه انعطاف‌پذیری عاطفی سرمایه‌گذار به شلوغ بازی‌های حاکم در بازار و کسب درک صحیح از این موضوع است که چرا بیت کوین در وهله اول ارزشمند است.

هنگامی که شما بیت کوین و اقتصاد غیرمتمرکز را روی میز قرار میدهید، میتوانید از تاثیر نوسانات عبور کرده و حرکات کوتاه مدت را به خاطر ایجاد ثروت در مقیاس بزرگ در طولانی مدت بپذیرید.

 

منبع: btcmanager

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  35