صرافی بایننس، پروژه بلاکچین جدید خود به نام ونوس (Venus) را معرفی کرد

در اطلاعیه‎ای که امروز منتشر شد، صرافی بایننس اعلام داشت، به پشتوانه کاربران و اقدامات صورت گرفته در مقیاس جهانی در موقعیت خوبی جهت راه‎اندازی یک اکوسیستم ارزی بر بستر شبکه اختصاصی خود یعنی بایننس‎چین قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، هدف از راه‌اندازی این پروژه توسط صرافی بایننس، همکاری با دولت‎ها، شرکت‎های فناوری، سازمان‎ها و دیگر مجموعه های فعال در زمینه کریپتوها برای توسعه استیبل کوین‌های محلی در نقاط مختلف دنیا با پشتوانه ارز فیات است.

براساس بیانیه صادره، رویکرد بایننس برای این پروژه “ایجاد یک ائتلاف جدید و یک جامعه پایدار” است که شامل شرکایی میشود که در مقیاس جهانی دارای نفوذ و اثرگذاری باشند.

صرافی بایننس پیش از نیز استیبل کوین BTCB با پشتوانه بیت کوین و BGBP با پشتوانه پوند بریتانیا را روی شبکه بایننس‎چین (BinanceChain) منتشر کرده است.

بایننس میگوید که برای تحکیم یک سیستم کنترل ریسک و ایجاد یک شبکه همکاری چند بعدی برای پروژه ونوس، از زیرساخت‎های موجود و تجربه خود با نهادهای مختلف نظارتی و قانون‎گذاری بهره خواهد برد.

در رقابت با لیبرا

به نظر میرسد راه‎اندازی و سرمایه‎گذاری جاه طلبانه صرافی بزرگ بایننس در پروژه ونوس را میتوان رقیب جدّی لیبرای فیسبوک که صاحب سه برنامه پیام رسان جهانی واتسآپ، مسنجر فیسبوک و اینستاگرام است، قلمداد کرد.

بایننس با انتخاب نام “ونوس” برای پروژه خود نشان میدهد که قصد دارد پا در جای پای لیبرای فیسبوک و دلار جمینی صرافی جمینی دوقلوها گذاشته و با آنها به رقابت بپردازد.

 

منبع:  cointelegraph

xblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1