تامین نقدینگی تولید و کالاهای ضروری دغدغه های اصلی بانک مرکزی است

دکتر همتی در جلسه اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی:

دکتر همتی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی بیان کرد: تأمین نقدینگی تولید و تأمین ارز کالاهای ضروری کشور مهمترین دغدغه بانک مرکزی در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی، در جلسه اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی  که عصر امروز در مشهد برگزار شد، با اشاره به دو دغدغه اصلی بانک مرکزی در سال جاری اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بانک مرکزی از منابع خود و صادرکنندگان بخش خصوصی ۱۲ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تامین کرده است.

وی انگیزه ها و تلاش فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان ها را نوید خوبی برای تولید ملی و صادرات برشمرد.

رئیس کل بانک مرکزی تلاشهای استاندار خراسان رضوی برای رونق تولید و صادرات و نیز کاستن از وابستگی به واردات نهاده های دامی را قابل تقدیر دانست و تاکید کرد که از چنین اقداماتی حمایت ویژه می‌کنیم.

افزایش فروش نفت ایران

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این نشست به افزایش حجم فروش نفت کشور نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، فروش نفت جمهوری اسلامی ایران به تدریج رو به افزایش است و فرآیند ورود ارز به کشور نیز تسهیل شده است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی به عنوان متولی بخش ارزی و پولی کشور همچنان تحت فشار حداکثری است اما بازار ارز هم اینک از ثبات نسبی برخوردار است.

کارآفرینان باید حمایت شوند

استاندار خراسان رضوی نیز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: کلید توسعه در دست سرمایه گذاران و کارآفرینان است لذا باید از آنها حمایت کرد و به منظور جلب مشارکتشان فرش قرمز پهن نمود.

علیرضا رزم حسینی همچنین به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح همدلی و همراهی بسیار خوبی بین همه ارکان حاکمیت در سطح استان ایجاد شده است.

وی گفت: تلاش شده در خراسان رضوی از حاشیه های سیاسی که فرصت پیشرفت و توسعه را از بین می برد پرهیز شود. توانسته ایم این مهم را در این استان محقق نماییم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =