عوامل تعیین کننده جهش قیمت بیت کوین در آینده

با عنایت به تثبیت قیمت بیتکوین به نظر میرسد ترمزهای قطار رشد کشیده شده‎اند. اما این میتواند توقفی موقت باشد چراکه شرایط جهانی نیاز به یک سیستم مالی جایگزین را تشدید میکند. با این حساب احتمالاً روند رشد بعدی قیمت بیتکوین بسیار چشمگیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دنیل هدل از مجموعه اینترچنج ضمن اشاره به شگفت‌انگیز بودن روند صعودی بعدی قیمت بیتکوین، ۷ دلیل را به‌عنوان منشا اثر برای این روند رشد بر شمرد که از جمله آنها میتوان به نیروهای ژئوپلتیکال اشاره کرد که طوفانی به پا خواهند کرد.

 
۷ عامل اصلی جهش قیمت بیتکوین

۱-بازده منفی اوراق قرضه

رقم ۱۰ تریلیون دلار احتمالاً تخمینی محتاطانه است. ببیش از ۴۰% اوراق قرضه جهان اکنون سودده نیستند. در حقیقت اگر دارندگان اوراق قرضه را تا زمان بازپرداخت نزد خود نگه دارند عایدی آنها کمتر از میزانی است که پرداخت کرده‎اند.

این چیزی است که در تاریخ مالی بی‌سابقه است و نشان میدهد که سیاست پولی بسیاری از بانک‎های مرکزی از کنترل خارج شده است. هنگامیکه سرمایه‎گذاران دیگر نمیتوانند از بازار اوراق قرضه پول دریافت کنند، باید به دنبال جای دیگری برا کسب درآمد بگردند.

۲-جنگ تجاری

جنگ تجاری ایالات متحده و چین باعث سقوط بازار سهام جهانی شد. درحالیکه مذاکرات میان دو کشور برای دستیابی به یک توافق همچنان ادامه دارد، بلومبرگ پیش‌بینی میکند که آتش بس فعلی موقت است. چراکه در پاییز یک جنگ تجاری دیگر در راه است.

اگر ایالات متحده بیش از حد معمول تعرفه‎های تجاری را افزایش دهد، میتواند موجب تضعیف یوان چین شود و سرمایه‎گذاران و صاحبان کسب‎وکار را به سمت یک دارایی امن، که ممکن است طلا یا بیتکوین باشد سوق دهد. در این میان بیتکوین قادر است با عنایت به عملکردش بدل به پول هوشمند جهانی شود.

 

۳-هاوینگ بیتکوین در سال ۲۰۲۰

فرآیند هاوینگ به‎منظور جلوگیری از کاهش ارزش بیتکوین و پس از استخراج هر ۲۱۰ هزار بلوک اتفاق می‎افتد. درست برخلاف بانک‎ها که با چاپ پول بدون پشتوانه ارزش پول را کاهش میدهند، هاوینگ با نصف کردن پاداش استخراج ارزش بیتکوین را حفظ کرده و آن را افزایش میدهد.

بعد از هاوینگ‎های قبلی بیتکوین در سال‎های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ قیمت رشدی سهمی‎وار را تجربه کرد. در هاوینگ پیش‎رو، از آنجایی که دلایل بیشمار دیگری دست به دست هم خواهند داد که در هاوینگ قبلی شاهدشان نبوده ایم، میتوان استنتاج کرد که رشد بعدی قیمت بسیار چشمگیر خواهد بود.

۴-بیتکوین درحال تبدیل شدن به تجارتی بدون ریسک

سرمایه‎گذران یک سطح دارایی را با‎توجه به میزان ریسکش جایگزین سطح دیگر میکنند. برای مثال در مواقع رکود اقتصادی سرمایه‎گذاران ترجیح میدهند باتوجه به ریسک بالای بازار بورس، سرمایه خود را در اوراق قرضه قرار دهند.

اما از آنجایی که وضعیت اوراق قرضه در سراسر جهان وخیم است، نیاز به جایگزین دیگری که البته کمیاب نیز باشد، بیشتر احساس میشود. بیتکوین بعنوان یک تجارت بدون ریسک از سوی قطب‎های واقعی حوزه سرمایه‎گذاری درحال پذیرفته شدن است. این اتفاق نهایتاً بازار بورس و اوراق قرضه را بلااستفاده میکند.

۵-افزایش حجم مبادلات سازمانی

این عامل مهمی برای رشد بعدی قیمت خواهد بود. باتوجه به سرمایه‎گذاری بسیاری ازشرکت‎های بزرگ در بیتکوین که اخبار آن به‌صورت روزانه در رسانه‌ها مختلف منتشر میشود، لذا میتوان پیش‎بینی کرد که رشد بعدی قیمت، بسیار متفاوت از روند صعودی سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

۶-بازارهای جریان اصلی از همیشه بزرگتر است

امروز نسبت به دو سال پیش آگاهی بیشتری در مورد بیتکوین وجود دارد. حتی اگر جمعیت زیادی از آن بی‎اطلاع باشند یا استفاده نکنند. مکان‎های بیشتری پذیرای پرداخت بیتکوینی شده‌اند. شرکت‌های بیشتری بر پایه بلاکچین ایجاد شده‌اند و یا مانند فیسبوک با آن همکاری میکنند تا رمزارزها را به میان توده‌های مردم ببرند.

بازارهای جریان اصلی همگی در بالاترین سطح تمام دورانشان قرار دارند. و با این حساب به‌نظر میرسد زمانی که راکت رشد قیمت پرتاب شود، توقفش غیرممکن خواهد بود.

۷-گسترش سوسیالیسم

افزایش جنبش‎های سوسیالیستی در سراسر جهان میتواند به مثابه سوخت راکت جهش قیمت بیتکوین باشد. مردم دولت‎های اقتدارگرا را نفی میکنند و درپی راهی برای دورزدن سیاست‎های سفت و سخت پولی آنها هستند.

درحال‎حاضر در کشورهایی مانند ایران و ترکیه که سیاست‎های تحریمی منجربه افت ارزش پول ملی آنها شده است شرایطی رقم میخورد که مردم به بیتکوین روی می‌آورند.

هیچ شکی نیست که روند صعودی بعدی قیمت بیتکوین بسیار چشمگیر خواهد بود. ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده‎اند تا قیمت اولین رمزارز جهان را بسیار بسیار بالا ببرند.

 

منبع:  bitcoinist

ایکس بلاکچین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −    =  59