حمایت از شرکت‌های صادراتی با پرداخت تسهیلات و خدمات بانکی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

صالح‌آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های صادراتی گفت: در سال ۹۷ به شرکت های صادراتی ۵۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۳۴۳ میلیون دلار تسهیلات ارزی پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی صالح آبادی صبح امروز دریک نشست خبری که با حضور خبرنگاران به مناسبت سالگرد بانک توسعه صادرات برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره فعالیت و عملکرد بانک، اظهارداشت: بانک توسعه صادرات بانک‌ حامی صادرکنندگان است و با هدف حمایت از صادرات کشور به ویژه صادرات غیرنفتی ایجاد شده و امروزه با توجه به شرایط تحریم و سعی دشمن بر کاهش صادرات نفت کشور طبیعی است که صادرات غیر نفتی از اهمیت خاصی برخوردار شود.

مدیر عمال بانک توسعه صادرات افزود: به نظر من اگر ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه اقتصاد کشور بازگردد و از آنجایی که سیاست بانک مرکزی هم در همین راستا است، اگر فروش نفت کشور به صفر برسد می‌توانیم با صادرات غیر نفتی کل ارز مورد نیاز کشور را تامین کنیم از این جهت نقش بانک توسعه صادرات برای حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی مهم است؛ البته صادرات و صادرات کالا و خدمات نیست و صادرات کالاها و محصولات دانش‌بنیان نیست در این دسته قرار دارد.

وی بیان داشت: در کنار شرکت های بزرگ شرکت های کوچک و متوسط و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مواردی است که باید به آنها توجه شود و بانک توسعه صادرات نیز حمایت از این بخش را از جمله اقدامات و اهداف خود در سال جاری قرار داده است. در حوزه دانش بنیان ساز و کارهای پیش‌بینی شده و کمیته خاصی نیز برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده و برخی از شعب ویژه بانک نیز مامور اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان شده اند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان توضیح داد: در سال ۹۷ رقم ۱۵۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شد که در مقایسه با رقم ۹۴۰ میلیارد ریال تسهیلات این بخش در سال ۹۶ رشد قابل توجهی حاصل شده است. همچنین در سال ۹۶ به شرکت های کوچک و متوسط نیز ۵۷۸۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که این رقم در سال ۹۷ به ۷۴۹۳ میلیارد ریال افزایش یافت و در سال جاری نیز حمایت از این دو بخش از جمله برنامه‌های مهم در بانک توسعه صادرات است.

حمایت از شرکت‌های صادراتی با پرداخت تسهیلات و خدمات بانکی

صالح‌آبادی با تاکید بر پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های صادراتی گفت: در سال ۹۷ به شرکت های صادراتی ۵۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۳۴۳ میلیون دلار تسهیلات ارزی پرداخت شد. امسال نیز در نظر داریم تا این تسهیلات را گسترش داده به خصوص تسهیلات ریالی را زیرا به دلیل نوسانات ارزی میزان تقاضا تسهیلات ارزی ثابت است، اما تقاضای دریافت تسهیلات ریالی افزایش یافته که امیدواریم بتوانیم تسهیلات بیشتری به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: ما در نظر داریم در کنار تسهیلات، خدمات بانکی هم به صادرکنندگان ارائه شود خدماتی از جمله حوالجات مشتریان، ضمانت نامه ها و … زیرا با توجه به افزایش نرخ ارز نیاز به نقدینگی مرغ‌های صادراتی افزایش یافته و سعی داریم تا تسهیلات ریالی بیشتری در کنار برخی خدمات به متقاضیان ارائه شود تا این خدمات بتواند بخشی از نیاز شرکت‌ها و صادرکنندگان به منابع را تامین کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات بیان داشت: به صادرکنندگان ابزارهای مکمل ارائه می کنیم تا بتوانند با استفاده از این تسهیلات کم بوده نقدینگی خود را جبران کنند.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7