کوبا برای مبارزه با بحران اقتصادی در حال بررسی استفاده از ارزدیجیتال است

دولت کمونیستی کوبا روز چهارشنبه ۴ جولای (۱۲ تیر) اعلام کرد که در راستای مجموعه ای از اقدامات برای تقویت اقتصاد خود در میان بحران عمیق تشدید شده بدلیل تحریم های ایالات متحده ،استفاده از رمزارزها را مورد بررسی قرار میدهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اقتصاد ناکارآمد دولت کوبا به علت کاهش شدید کمک های ونزوئلا، کاهش صادرات و همچنین تشدید تحریم تجاری ایالات متحده در دهه های گذشته،این کشور را در شرایط بسیار بحرانی قرار داده است.

کشور ونزوئلا متحد اصلی کوبا ، در سال گذشته برای جلوگیری از تحریم های ایالات متحده و تورم موجود در این کشور، یک ارزدیجیتال به نام پترو را ارائه کرد. هر چند که این پروژه به درستی اجرا نشد.

میگل دیاز رییس جمهور کوبا، در یک سخنرانی در تلویزیون محلی گفت که استفاده از ارزدیجیتال درآمد حدود یک چهارم جمعیت را افزایش خواهد کرد و به پرداخت هزینه های اصلاحات کمک خواهد کرد.

گیل فرناندز وزیر اقتصاد کوبا نیز در اینباره گفت:

    ما در حال مطالعه استفاده بالقوه از ارزدیجیتال … در معاملات تجاری ملی و بین المللی هستیم و ما در این حوزه با اساتید دانشگاه همکاری خواهیم داشت.

عمر اورلنی اقتصاد دان کوبایی هم در مورد اهمیت دادن به شرایط حقوق کارگران و مهاجرت زیاد آنها  بدلیل شرایط اقتصادی نامناسب بوجود آمده در اثر تحریم ها توضیح داد: برای اولین بار دولت این واقعیت را پذیرفته است که اگر کارگران انگیزه ی کار داشته باشند، می توان همه کارها را انجام داد.

با این حال ، بسیاری از مردم کوبا معتقدند که این طرح هنوز برای مقابله با شکاف بین حقوق و هزینه های زندگی کافی نیست. اما تا حدودی قدرت خرید مردم را افزایش می دهد.

 

 

 

 

منبع: minerkala

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  1  =