شرایط واگذاری کارت اعتباری کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه در فاز اول واگذاری کارت اعتباری کارگران 3 بانک مشارکت خواهند داشت، از ارائه اولین آمار اشتغال زایی امسال تا اوایل بهمن ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکعبدالرضا شیخ الاسلامی امروز سه شنبه در حاشیه گردهمایی مدیران سازمان آموزش و فنی و حرفه ای کشور و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص زمانبندی صورت گرفته و آخرین اقدامات برای واگذاری 100 هزار کارت اعتباری خرید 1.5 میلیون تومانی کارگران تا پایان سال جاری، گفت: 3 بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران و قرض الحسنه مهر ایران متولی این موضوع هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه در گام نخست 100هزار نفر کارگر تحت پوشش قرار خواهند گرفت، در ارتباط با نحوه اولویت بندی کارگران برای دریافت کارت های اعتباری، اظهار داشت: در مرحله نخست کارگرانی که در مشاغل سخت مانند معادن ذغال سنگ کرمان هستند تحت پوشش قرار می گیرند.

شیخ الاسلامی با تاکید بر این موضوع که در مراحل بعدی، دیگر کارگران تحت پوشش طرح واگذاری کارت های اعتباری خرید قرار می گیرند، بیان داشت: واگذاری کارت های اعتباری خرید کارگران یک برنامه درازمدت است اما در حال حاضر مرحله نخست آن انجام می شود.
وی همچنین در ارتباط با توزیع سهام عدالت کارگران، گفت: عرضه سهام عدالت از طریق بورس انجام می شود که وزارتخانه در این چرخه قرار ندارد و فقط موضوع توزیع این سهام را پیگیری خواهد کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین به موضوع اجرای طرح مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: با اعتبار 2هزار میلیارد تومانی که از طریق سیستم بانکی در اختیار طرح مشاغل خانگی قرار گرفت تا پایان سال جاری 700هزار شغل خانگی در کشور ایجاد می شود.
به گفته شیخ الاسلامی، متوسط ایجاد هر شغل در مشاغل خانگی 3 میلیون تومان است که سیستم بانکی قول مساعد داده این تسهیلات تا 22 بهمن ماه امسال به این طرح تخصیص یابد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در زمینه وضعیت مشاغل ایجاد شده در 10 ماهه گذشته از سال، گفت: هنوز آماری در این خصوص ارائه نشده است اما وزارتخانه موضوع اعتبار سنجی این نوع مشاغل را با اعزام کارشناسان به استان های کشور پیگیری می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مطلب را نیز افزود که تا اوایل بهمن ماه سال جاری اشتغال ایجاد شده در 10 ماهه نخست امسال اعلام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  7  =