آلبوم بسیار زیبای سالار عقیلی با نام در وادی عشق

همه به خوبی با سالار عقیلی آشنایی داریم که با ورودش به این حرفه تکانی به موسیقی سنتی کشور داد. سالار عقیلی کار خود را در از 8 سالگی شروع کرده بود. این هنرمند هم در حوزه موسیقی و هم در حوزه آواز آموزش‌های کامل دیده است و هم اکنون در این حوزه‌ها مشغول تدریس است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پدر این خواننده که وکیل دادگستری بوده است، همواره تلاش می‌کرده تا سالار را به پیشرفت درسی و تحصیلی سوق دهد، اما در انتها او به هنرستان سوره رفت و تصمیم جدی برای یادگیری آواز گرفت و برای این یادگیری نزد «صدیق تعریف» رفت و 5 سال برای این کار وقت گذاشت.
 
این خواننده که آثار ماندگار و خاطره‌انگیزی چون «ایران»، «وطنم»، «خوشه‌چین» و چندین و چند قطعه موسیقی دیگر در کارنامه خود دارد، با انتشار آلبوم جدید خود وجهه‌ی دیگری از توانایی‌ها و هنر آواز خود را به نمایش گذاشته است.

آخرین آلبوم این خواننده به نام وادی عشق در خرداد ماه سال جاری منتشر شد. این آلبوم که به آهنگسازی کیوان کیانیان و صدای سالار عقیلی است، کار ضبط، میکس و مستر آن سه سال پیش انجام شده ولی به تازگی به بازار روانه شده است.


 
شعرهای این هشت قطعه‌ از آلبوم در وادی عشق که متشکل از قطعه‌های «همه هست آرزویم»، «در وادی عشق»، «یاد یار»، «خرابات الست»، «یار من»،‌ «مقام جنگه را»، «مقام مجنونی سحری» و «مه عیار» است، از اشعار مولوی، باباطاهر، عطار و حافظ و تم این آلبوم براساس ملودی‌های تنبور است. از بین این هشت قطعه، دو قطعه «یاد یار» و «مقام جنگه را» موسیقی بدون کلام هستند و در قطعه‌های «خرابات الست» و «یار من» نیز از موسیقی خانقاهی استفاده و بهره‌برداری شده است.

کیوان کیانیان به علاوه نوازنده و آهنگساز در این آلبوم، سرپرستی گروه و همچنین نوازندگی تنبور را نیز به عهده دارد. این آلبوم دومین همکاری سالار عقیلی با این آهنگساز است. علیرضا عقیقی نوازنده سه‌تار و عود، اشکان مرادی نوازنده کمانچه، صفا شالپوش و نوازنده دف، همایون نصیری نوازنده دم دم، بندیر و کوزه نیز در این اثر هنرنمایی کرده‌اند. گروه کر این آلبوم نیز متشکل از کیمیا کیانیان، پرهام کاکاوند، سجاد قربانی و مهدی مرادی است.

این آلبوم که به محض انتشار در لنز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است در فضایی عرفانی شکل گرفته و موسیقی عرفانی و الهام‌بخشی را روانه بازار موسیقی ایران کرده است. شما با مراجعه به سامانه لنز می‌توانید این آلبوم جدید سالار عقیلی را تهیه و گوش کنید.

در آلبوم وادی عشق، کیوان کیانیان، به عنوان نوازنده و آهنگساز این آلبوم عرفانی، یکی از میراث‌داران نغمه‌های باستانی مقامات تنبور است. او سعی کرده در این همکاری با سالار عقیلی، تلفیقی از موسیقی سنتی و مویه‌های تنبور را به تصویر بکشد. این تلفیق که با بهره گرفتن از اشعار عرفانی شاعرانی چون مولانا و حافظ و خوانندگی ذکرگونه سالار عقیلی، به درستی به تصویر کشیده شده و به بار نشسته است.


 

سالار عقیلی هم تمام تلاش خود را کرده است که تا هنر آواز خود را که تاکنون شنیده نشده است را به گوش همگان برساند و توانایی آواز و بیان خود را نشان دهد. این خواننده در آلبوم وادی عشق تحریرها، کشش‌ها و لحن خواندن خود را تا جایی که توانسته است به موسیقی تنبور نزدیک کرده است.

اگر شما هم اهل موسیقی سنتی و عرفانی هستید و با آوازهای سنتی روح‌تان به پرواز در می‌آید، شنیدن این آلبوم جدید سالار عقیلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بعد از مراجعه به سامانه لنز و ثبت‌نام در این تلویزیون اینترنتی، در بخش موسیقی این سایت، هم می‌توانید این آلبوم را بشنوید و هم آهنگ‌ها و موسیقی‌های دیگری که می‌خواهید را بیابید و بشنوید.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  −  23  =