شکایت هواوی از وزارت بازرگانی آمریکا

شرکت هواوی چین اعلام کرد به دلیل ضبط غیرقانونی تجهیزات این شرکت از سوی وزارت بازرگانی آمریکا از این وزارتخانه در دادگاه منطقه واشنگتن شکایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رادیو بین المللی چین، بر اساس اسناد ارایه شده به دادگاه، شرکت هواوی در سال ۲۰۱۷ برای انجام آزمایش های خود، تجهیزات مخابراتی از جمله یک دستگاه رایانه سرور و یک سوئیچ اترنت را به آزمایشگاهی مستقل در ایالت کالیفرنیای آمریکا منتقل کرد اما پس از پایان آزمایش در ماه سپتامبر، وزارت بازرگانی آمریکا تجهیزات را در راه انتقال به چین به بهانه نداشتن مجوز صادرات، ضبط کرد.

پس از ضبط این تجهیزات، شرکت هواوی اطلاعات لازم را درباره آن به طرف آمریکایی ارائه کرد و وزارت بازرگانی آمریکا نیز به شرکت هواوی اطلاع داد ظرف ۴۵ روز تصمیم درباره مساله مجوز این تجهیزات را اتخاذ خواهد کرد اما تا کنون با گذشت بیش از ۲۰ ماه، وزارت بازرگانی آمریکا هیچ تصمیمی در این باره نگرفته است.

گزارش می افزاید: شرکت هواوی بر این باور است که این تجهیزات در خارج از آمریکا تولید شده و انتقال آنها به کشور تولید کننده آن به مجوز صادرات نیاز ندارد و جدا از آنکه ضبط این تجهیزات از سوی وزارت بازرگانی آمریکا کار درست یا اشتباهی است، تاخیر در تصمیم درباره انتقال این تجهیزات نیز «غیرقانونی» است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  +    =  34