سازمان FATF قوانین جدیدی برای صرافی ارزهای دیجیتال وضع کرد

گروه FATF یک سازمان بین دولتی است که بر روی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تمرکز دارد. این گروه در مورد نقش ارزهای دیجیتال بر روی این عوامل صحبت کرد و قانون جدیدی را وضع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صرافی های ارز دیجیتال از این پس موظف اند هنگامی که اطلاعات مشتریانی که سرمایه ای را به یک شرکت انتقال می دهد را در اختیار این سازمان قرار دهند.

 اطلاعات شامل نام سازنده یا همان مشتری، شماره حساب یا آدرس کیف پول فرد، آدرس فیزیکی (جغرافیایی) مبدأ، شماره شناسه ملی یا شماره شناسایی مشتری، نام ذینفع و شماره حساب ذینفع که در آن چنین حساب کاربری برای پردازش معامله استفاده می شود باید در اختیار این سازمان قرار گیرند.

وزیر خزانه ‌داری ایالات‌ متحده Steven Mnuchin گفت که این اقدام جدید مستلزم آن است که تامین کنندگان خدمات با پولشویی (AML) و مبارزه با تامین مالی فرآیندهای تروریسم (CFT) عمل کنند. جزوه راهنمای نهایی سازمان به تفصیل بیشتری در مورد این موضوع به چاپ رسیده است.

اخبار مشابه :

کنفرانس G20 ، نشستی میان مدیران صرافی‎ها و نمایندگان FATF

صدور دستورالعمل‌های مقدماتی ارز دیجیتال از سوی ‏FATF‏ برای مبارزه با پول‌شویی

به ویژه، سازمان می‌خواهد که اپراتورهای ارزهای دیجیتال هویت گیرنده و دریافت کنندگان رمزنگاری مالی را تعیین کنند، ارزیابی مناسب را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها در فعالیت غیر قانونی شرکت نمی‌کنند و برنامه‌های مبتنی بر ریسک را در میان دیگران توسعه نمی‌دهند. Mnuchin گفت:

“با اتخاذ استانداردها و رهنمودهای مورد توافق در این هفته FATF اطمینان حاصل خواهد کرد که ارائه دهندگان خدمات مجازی دارایی در سایه های تاریک بازار کار نمی کنند. این امر بخش FinTech در حال ظهور را قادر می سازد تا یک قدم جلوتر از رژیم های سرکش و طرفداران علل غیرقانونی باشند و بدنبال کشف راه هایی برای افزایش توقیف انتقال وجوه بدون تشخیص هویت باشند. “

Simon Riondet رئیس سازمان اجرای قانون اتحادیه اروپا, پیش از این در مصاحبه ‌ای با رویترز گفت که پول شویی بازار ارزهای دیجیتال در حال افزایش بوده‌ است.

وی گفت:

ما همچنین بررسی‌هایی در مورد Dark Web انجام داده‌ایم که در آن پرداخت‌ها در کریستوگرام ها انجام می شود که بیشتر ان توسط بیت کوین  انجام می شود.

همانطور که قبلاً گزارش شد، شرکت کنندگان دیگر صنایع ابراز نگرانی کردند که فن‌آوری بلاکچین باید به طور اساسی بازسازی شود یا در غیر این صورت یک سیستم موازی پیچیده بین مبادلات به منظور برآوردن نیازهای گزارش دهی جدید ایجاد شود.

 در حالی که برخی دیگر نگران عوارضی هستند که هزینه‌های قبول این سیستم به شرکت ها تحمیل می کند که دقیقاً بر روی کسب ‌وکار صنعت تاثیر می‌گذارد.

 

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10