بانکهای ایتالیایی از بلاک چین برای افزایش توافقات و بهبود شفافیت استفاده می‌کنند.

به گزارش Finextra در روز ۱۸ ماه ژوئن بانکهای ایتالیایی تکنولوژی بلاکچین را برای اجرای توافقات و بهبود شفافیت در مارس ۲۰۲۰ راه اندازی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، انجمن بانکداری ایتالیایی (ABI) اعلام کرده‌ است که بانکهای ایتالیایی فن‌آوری (DLT) را درمورد فرآیندهای داخلی برای افزایش توافقات ادغام خواهند کرد. به‌ کارگیری فناوری بلاکچین نیز برای بهبود شفافیت در معاملات بین بانک‌ها و کارایی ارتباطات بین معامله گران تعیین شده‌است.

این طرح به عنوان بخشی از یک برنامه مدیریت شده توسط آزمایشگاه ABI به نام پروژه Spunta آغاز شد که به عنوان یک راه‌ حل بین‌ بانکی بر پایه بلاک چین و براساس یک پلت فرم DLT با منبع باز بلاکچینی صورت می‌گیرد.

ABI در ماه فوریه شروع به آزمایش Spunta کرد. در آن زمان Spunta در حال انجام تست با ۱۸ بانک بود که در کنار هم ۷۸ درصد از بخش بانکداری ایتالیا را توسط تعدادی از کارمندان تشکیل می‌داد.

سیستم بین‌بانکی هوشمند ABI مرحله اولیه آزمایش را در اکتبر گذشته با مشارکت ۱۴ بانک محلی با موفقیت گزراند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که کاربرد بلاک چین به جنبه‌های خاص عملیات‌های بانکی کمک کند که معمولاً شامل تعدادی از اختلافات پیچیده مانند ذخیره‌سازی داده‌ها بر روی چندین گره که توسط بانک‌ها به اشتراک گذاشته شده و اجرای قراردادهای هوشمند را شامل می‌شود.

در ماه فوریه سال جاری، مجلس نمایندگان ایتالیا لایحه ای را مبنی بر تعریف DLT و بلاکچین و همچنین معیارهای فنی که قراردادهای هوشمند باید به منظور احراز صلاحیت قانونی در اختیار داشته باشد را تصویب کرد.

در ماه می شاهزاده Lorenzo Medici رئیس بانک Medici ایتالیا گفت که او از پیشرفت‌ها در پلت فرم بلاکچین برای آغاز سرمایه‌گذاری جدید در بانکهای ایتالیایی انگیزه گرفته‌ است.

او افزود هدف از فن آوری بلاک چین” ایجاد یک بستر بدون درز برای تجربه مشتری دیجیتال و گسترش فرصت مالی در بازارهای جهانی است. “

 

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −    =  47