رونمایی از سامانه OBH بانک توسعه صادرات با اتصال به سامانه شاهین

سامانه بانکداری باز بانک توسعه صادرات ایران صبح امروز رونمایی و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.این سامانه که با همکاری شرکت خدمت انفورماتیک، بانک مرکزی، بانک توسعه صادرات و شرکت تامین سرمایه تمدن به بهره برداری رسیده، امکان ارتباط با سازمان‌های مختلف را دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به دنبال تغییر تکنولوژی و به تبع درخواست‌های جدید مشتریان برای دریافت خدمات بانکی، بانک ها نیز به دنبال ارائه خدمات بانکی در بستری جدید هستند. در همین راستا، بانک توسعه صادرات نیز با شناسایی نیازهای جدید مشتریان، کشش تقاضا، رضایت و افزایش مشتریان و فشار فناوری‌های روز دنیا به سمت ارائه خدمات بانکداری روز دنیا در حرکت است.

برهمین اساس، صبح امروز از سامانه بانکداری باز این بانک با اتصال به سامانه شاهین (پلتفرم بانکداری باز شرکت خدمات انفورماتیک) رونمایی شد که شرکت تامین سرمایه تمدن نیز به عنوان اولین مشتری این بانک برای دریافت خدمات بانکداری باز معرفی شد.

ویژگی‌های سامانه OBH در سه بخش تکنولوژی، امنیت و زیر ساخت خلاصه می‌شود که می توان مواردی مثل طراحی بر طبق استانداردهای جهانی از جمله PSD۲، عدم افشای اطلاعات حساس و هویتی مشتری به طرف ثالث و بهره گیری از زیرساخت‌های قوی و بسترهای امن شرکت خدمات و بسیاری از موارد دیگر را عنوان کرد.

این سامانه که با همکاری شرکت خدمت انفورماتیک، بانک مرکزی، بانک توسعه صادرات و شرکت تامین سرمایه تمدن به بهره برداری رسیده، امکان ارتباط با سازمان‌های مختلف را دارد.

چالشی به نام نسل جدید مشتریان بانک‌ها

ابوطالب نجفی، مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک در مراسم رونمایی از این سامانه، با ابراز خوشحالی از ایجاد این سامانه اظهار داشت:

صنعت بانکداری در حال حاضر در دنیا و ایران با چالش‌هایی از جمله نسل جدید مشتریان مواجه است که در حال تولد در دنیای دیجیتال هستند.

وی افزود:

بازیگران جدید در صنعت بانکداری در سوی دیگر قرار دارند که از این بازار سهم می خواهند. اما در این بین به مقررات این صنعت نیز نباید بی توجه بود، مقرراتی مثل PSD۲، پولشویی و … که با تغییر آنها سیستم بانکداری تحت فشار خواهد بود.

مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک ادامه داد: اما فناوری‌های جدید مثل بلاکچین نیز از دیگر چالش‌های صنعت بانکی است که اگر بانک‌ها به یکی از این چالش‌ها توجه نداشته باشد به طور حتم با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

به گفته نجفی، هنگامی که بانک سرویس‌های خود را باز کند با هکرها به عنوان اولین چالش مواجه خواهد شد که احراز هویت در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است که در صورت بی توجهی بانک، موجب خطرات متعددی خواهد شد. وی در ادامه تاکید کرد: بانک توسعه صادرات به عنوان اولین بانک به پلتفرم شاهین ورود پیدا کرده که به طور حتم شاهد اتفاق‌های خوبی در این زمینه خواهیم بود.

 

 

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −    =  88