شرکت ویزا یک شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین راه اندازی کرده است

به گزارش خبرگزاری رویترز در روز ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) ، شرکت بزرگ و معتبر ویزا در ایالات متحده، یک شبکه پرداخت با برخی از جنبه های فن آوری بلاک چین راه اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شبکه ای که “Visa B2B Connect ” نامیده می شود، برای تسهیل پرداخت‌های بین‌المللی توسط موسسات مالی جهانی با فعال کردن معاملات مستقیم بین شرکت‌ها و ذینفعان طراحی شده‌است.

براساس این گزارش، این شبکه در حال حاضر ۳۰ کانال تجاری در سراسر جهان را پوشش می‌دهد تا پرداخت سریع‌تر و ارزان‌تر را فراهم کند و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۹ ، ۹۰ بازار را تحت پوشش قرار دهد.

شبکه Visa B2B Connect که مبتنی بر بلاک چین است، حاوی عناصر هایپرلجر، تکنولوژی دفتر کل توزیع شده منبع باز (DLT) توسعه یافته توسط یک گروه تحت رهبری بنیاد لینوکس است.

کوین فالن، رئیس بخش راه‌حل‌های کسب‌وکار ویزا در این گزارش گفت که برخی از جنبه‌های خاصی از تکنولوژی بلاک چین به دلیل توانایی آن برای انتقال اطلاعات بیشتر نسبت به هر سیستم پرداخت موجود، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.این شبکه جدید نتیجه همکاری با شرکت بزرگ فناوری آی بی ام و شرکت  فین تک FIS است.

به تازگی نیز ویزا با برنامه پیام رسان ژاپنی LINE (شرکت پرداخت لاین) به منظور توسعه بلاک چین جدید و راهکارهای پرداخت دیجیتال همکاری کرده است.

در اوایل سال جاری نیز شرکت نرم افزاری DataLight ادعا کرد که بیت کوین ظرف ده سال آینده قادر است تا جایگزین سیستم های پرداخت جهانی مانند ویزا و مسترکارت باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =