گوشی‌های هوشمند بهترین امنیت را برای بلاکچین و رمزارزها تامین می کنند

کیف پول‌های نصب شده روی دستگاه‌های تلفن همراه برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال مناسب‌تر از رایانه‌ها هستند.
این بدان دلیل است که گوشی‌های هوشمند چیزی موسوم به محیط انجام ایمن (TEE) را بکار میگیرند. TEE دارای حافظه مجزا و ذخیره‌سازی مداوم است که به‌طور کامل از بقیه دستگاه جدا شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گوشی هوشمند پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس۱۰ از نخستین مواردی است که همگان منتظر رونمایی از آن هستند. به مناسبت دهمین سالگرد تولید سری گوشی‌های گلکسی اس، سه مدل با آخرین تکنولوژی معرفی خواهند شد که انتظار میرود به معیاری در دنیای گوشی‌های اندرویدی بدل شوند.

بخشی از ویژگی‌های جدید این سه مدل پیش از این اعلام شده است. بااین‌حال یکی از قابلیت‌های افزوده شده که اشتیاق زیادی را در جامعه کریپتو برانگیخت کیف پول بلاکچینی سامسونگ است که البته برای تمام کاربران S10 در دسترس نخواهد بود و همچنین درحال‌حاضر قادر به ذخیره‌سازی بیتکوین نیز نیست.

گوشی هوشمند پرچمداری که کلیدهای خصوصی را ذخیره میکند

تقریباً یک سال از زمانیکه غول الکترونیک کره‌ای، یک مقاله در پلتفرم Insights منتشر کرده است، میگذرد. سامسونگ در این مقاله توضیح میدهد “چرا گوشی‌های هوشمند بهترین امنیت را برای بلاکچین و رمزارزها تامین میکنند”

جول اسنایدر، مشاور فناوری اطلاعات و امنیت در آن مطلب، استدلال کرد که کیف پول‌های نصب شده روی دستگاه‌های تلفن همراه برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال مناسب‌تر از رایانه‌ها هستند.

این بدان دلیل است که گوشی‌های هوشمند چیزی موسوم به محیط انجام ایمن (TEE) را بکار میگیرند. TEE دارای حافظه مجزا و ذخیره‌سازی مداوم است که به‌طور کامل از بقیه دستگاه جدا شده است. سیستم عامل، اندروید در این مورد، به‌هیچ‌وجه دسترسی به TEE ندارد حتی زمانی که اجازه آن صادر شده باشد.

اگر کیف‎پول بر روی هارد کامپیوتر ذخیره شود یا اگر توسعه‎دهنده تصمیم بگیرد کلیدهای خصوصی را در حافظه داخلی تلفن خود ذخیره کند، این امر باعث میشود که در برابر نرم افزارهای مخرب آسیب پذیر باشد. بااین‎حال، اگر کلید در TEE ذخیره شود، بدافزار قادر به استخراج آنها به طور مستقیم نخواهد بود. طبق گفته اسنایدر، سامسونگ به پلتفرم امنیتی خود یک لایه محافظتی دیگر به نام Knox را اضافه خواهد کرد.

مدت‎ها قبل از رونمایی گلکسی اس۱۰ ،در رسانه‌های اجتماعی شایعاتی مبنی بر اینکه این گوشی قابلیت ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی و عمومی را داراست، مطرح شده بود. این شایعات در ماه ژانویه با تصاویر لو رفته‎ای که یک برنامه کاربردی به نام سامسونگ Blockchain Keystore را در منوی Galaxy S10 نشان میداد که با توجه به توضیحات آن، شما را قادر می سازد تا کلیدهای خصوصی بلاکچین خود را مدیریت کنید، تقویت شدند.

در ماه فوریه، هنگامیکه گوشی گلکسی جدید معرفی شد، سامسونگ اعلام کرد که ذخیره‎سازی ایمن در این گوشی توسط سخت‎افزار پشتیبانی میشود و کلیدهای خصوصی شما را در خود جای میدهد.

طبق اعلام رسمی‌ سامسونگ که در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۹ انجام شد، هیچ جزئیات بیشتری در مورد کیف‎پول رمزارزی که قرار بود در دستگاه‎های جدید قرار داده شود منتشر نشد. این به رغم تصمیم سامسونگ در دسامبر ۲۰۱۸ بود که قصد داشت یک برند تجاری در انگلیس تحت عنوان “کیف پول کریپتو سامسونگ” به ثبت برساند.

درهمین حال گزارش‎های قبلی مبنی بر پشتیبانی این کیف‎پول از رمزارزهای اصلی مانند BTC، BCH، ETH و توکن‎های ERC20 وجود دارد که بیشتر حدس وگمان هستند. در نتیجه، یک سردرگمی میان طرفداران سامسونگ و علاقه‌مندان به صنعت کریپتو در مورد دسترسی به محل ذخیره کلیدها بر بستر بلاکچین در بازارهای مختلف وجود دارد.

براساس بررسی‎ها و طبق گزارش‎ها منتشر شده از سوی شرکت سامسونگ، این ویژگی (کیف‎پول رمزارز) فعلاً در دستگاه‎های موجود در ایالات متحده، کانادا و کره جنوبی در دسترس است. News.Bitcoin.com تأیید میکند که تلفن‎های فروخته شده در ایالات متحده دارای این ویژگی هستند، اما بررسی ویدئویی از ماه مارس نشان می‎دهد که ممکن است در همه دستگاه‎های موجود در آمریکا وجود نداشته باشد.

 

منبع:  bitcoin.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =