رئیس بانک مرکزی آلمان نسبت به پیامد های جدی ارزهای دیجیتال هشدار داد

به گزارش رویترز در روز ۲۹ ماه می، رئیس بانک مرکزی آلمان، (Deutsche Bundesbank (BBk به بانک‌های مرکزی در مورد خطرات بالقوه معرفی ارزهای دیجیتال هشدار داده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آقای Jens Weidmann رئیس هیات مدیره بانک BBK و رئیس هیئت مدیره بانک های بین المللی (BIS) ادعا می کند که تصویب پول دیجیتال می تواند به طور بالقوه سیستم مالی را در طول دوره بحران بی ثبات سازد.

اقتصاددان آلمانی توضیح داد که دسترسی آسان به ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث سقوط وام دهندگان شود،این در حالی است که “اساسا مدل کسب‌ و کار بانک‌ها” حتی یک محیط اقتصادی خوب را تغییر خواهد داد.

Weidmann همچنین استدلال می‌کند که دسترسی آسان به پول دیجیتال می‌تواند به طور بالقوه منجر به افزایش بی‌ثباتی شود که تاثیر منفی بر روی ترازنامه های بانک‌های مرکزی می‌گذارد.

سیستم Deutsche Bundesbank بخشی از سیستم اروپایی بانک‌های مرکزی است و بنا بر گزارش‌ها، از لحاظ سوابق گذشته، تاثیرگذارترین شرکت کننده در این سازمان است.

این بانک احتمالا اولین بانک مرکزی است که استقلال کامل را به دست آورد و به همین دلیل می توان مدل Bundesbank را به عنوان یک مدلی از بانک مرکزی نامید.

طبق گزارش‌ها مدل Bundesbank توسط بانک مرکزی اروپا به عنوان پایه‌ای برای کل سیستم یورو استفاده شده‌است.

دیروز، دولت آلمان ادعا کرد که دولت هیچ گونه “حوادث سایبری” یا دستکاری در بازار ارزهای دیجیتال در کشور را ندیده است.

در اوایل این هفته، یک مقام بانک مرکزی اروپایی اعلام کرد مزایای اصلی ارزهای دیجیتال برای بانک مرکزی (CBDCs) بسیار بوده است.

طبق گفته این مقام اروپایی ، CBDCs می‌تواند نقش یک رسانه را ایفا کند، وسیله‌ای برای پرداخت و ذخیره ارزش. این مقام بانک مرکزی اروپا افزود با این وجود، قبول ورود چنین ارزهای خارجی به چرخه بانک مرکزی می‌تواند به طور بالقوه سطوح استبداد مالی را افزایش دهد.

 

منبع:  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  6  =