ده‌ها حساب حامی ایران در شبکه‌های اجتماعی مسدود شده است

سخنگویان فیسبوک و توییتر گفته‌اند که این موسسات چندین حساب کاربران مستقر در ایران را که به دروغ خود را سیاستمداران، گزارشگران و افراد آمریکایی دیگری معرفی می‌کردند مسدود کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، موسسه فایر‌آی که در زمینه امنیت سایبری فعالیت دارد گفته است که این حساب‌ها به خصوص حوالی برگزاری انتخابات کنگره آمریکا در سال گذشته بسیار فعال بودند و به انتشار و توزیع مطالب جعلی مبادرت می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیسبوک ۵۱ حساب، ۳۶ صفحه و هفت گروه و اینستاگرام نیز سه حساب دیگر را حذف کرده‌اند. همین خبرگزاری به نقل از توییتر نوشته است که "شبکه‌ای متشکل از ۲۸۰۰ حساب مجعول با منشاء ایران" را در اوایل ماه میلادی جاری مسدود کرده است.

این شبکه رسانه‌های اجتماعی توسط "شخصیت‌های مجعول" ایجاد شده و به خصوص مطالبی علیه عربستان سعودی، اسرائیل و در حمایت از گروه‌های فلسطینی منتشر می‌کردند. بخش دیگری از مطالب منتشر شده در این حساب‌ها شامل حمایت از حکومت ایران و انتقاد شدید از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و به خصوص تصمیم او به افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی بود.

بعضی از این حساب‌ها خود را متعلق به شخصیت‌های حقیقی آمریکایی قلمداد کرده و نظرات خود را از زبان آنان منتشر می‌کردند و می‌کوشیدند با سیاستمداران و روزنامه نگاران آمریکایی هم ارتباط برقرار کنند و نظرات آنان را منعکس سازند.

در چند مورد، این حساب‌ها شامل مطالبی جعلی تحت عنوان مصاحبه با شخصیت‌های واقعی هم بوده است. جالب اینکه تلاش بر این بوده است که مطالب منتشر شده در حساب‌ها هم شامل دیدگاه‌هایی با گرایش لیبرال و هم دیدگاه‌هایی با گرایش محافظه کارانه آمریکایی باشد.

کارشناسان امنیت ساییری گفته‌اند که منشاء ایرانی این حساب‌ها کاملا مشخص است اما اطلاعات دیگری در مورد وابستگی صاحبان آنها با مراجع و نهادهای ایرانی در دست نیست.

فیسبوک‌های متعلق به این شبکه مطالب خود را به زبان‌های انگلیسی و عربی منتشر می‌کردند و به خصوص بر مطالبی پیرامون حرکت‌های جدایی‌طلبانه در آمریکا، شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی آمریکایی، اسلام، موقعیت عربستان سعودی در خاورمیانه، موضوعات سیاسی بریتانیا و ایالات متحده تاکید داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

26  +    =  32