طرح پرداخت کرایه اتوبوس و مترو در نیویورک با استفاده از کارت بانکی و کیف پول الکترونیکی

به زودی جهان بدون پول نقد؛

در تاریخ 31می (10 خرداد) متروها و اتوبوس‌ها در شهر نیویورک آمریکا به مسافران اجازه خواهند داد که با استفاده از کارت بانکی و کیف پول الکترونیکی کرایه خود را حساب کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فابانیوز، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نیوز، در تاریخ 31می  (10 خرداد) متروها و اتوبوس‌ها در شهر نیویورک آمریکا به مسافران اجازه خواهند داد که تنها با استفاده از کارت بانکی و کیف پول الکترونیکی و قرار دادن آنها بر روی دستگاه‌های پرداخت، کرایه خود را حساب کنند.
 
کارشناسان بر این باور هستند که تلاش‌هایی مانند سیستم آزاد امنی جدید در شهر نیویورک می‌تواند نقطه اوج مسیر حرکت و رهایی از پول نقد باشد.
 
تا اندازه زیادی، به لطف مسافرانی که عجله زیادی دارند، آمریکا در نهایت پرداخت‌های بدون اتصال را پذیرفت، پرداخت‌هایی که احتمالا حرکت از پول نقد به سمت کارت‌های اعتباری، دبیت و کیف پول‌های الکترونیکی را سرعت می‌بخشد.
 
بنا بر اعلام مقامات حمل و نقل شهری، در تاریخ 31 می، چیزی در حدود 6 روز دیگر، متروها و اتوبوس‌ها در شهر نیویورک آمریکا به مسافران اجازه خواهند داد که بتوانند تنها با قرار دادن کارت اعتباری بدون اتصال و یا کیف پول الکترونیکی خود بر روی دستگاه‌های پرداخت، کرایه خود را پرداخت کنند.
 
در ابتدا این سیستم تنها در برخی از ایستگاه‌های مترو و اتوبوس در نیویورک فعال خواهد بود. سیستم جدید پرداخت کرایه که «امنی» نام دارد، اواخر سال 2020 در همه خطوط مترو و اتوبوس این شهر فعال خواهند شد.
 
دان، سنفورد رئیس کل پرداخت بدون اتصال جهانی ویزا در این باره گفت:

بسیاری از مسافران روزانه بزرگترین بازیگران پرداخت بدون اتصال خواهند بود. به واقع این اقدام نقطه اوج ارائه خدمات دیجیتال به مسافران خواهد بود.

 
در حقیقت، تعداد بسیار بسیار کمی از بزرگسالان در آمریکا از پول نقد اسکناس و یا سکه در این کشور استفاده می کنند. در حدود 3 نفر از هر 10 نفر در این کشور عنوان می‌کنند که از سال 2015 تاکنون در خریدهای هفتگی خود به هیچ وجه از پول نقد استفاده نکرده‌اند.
 
شل سانتانا، پروفسور کسب و کار دولتی در مدرسه اقتصادی هاروارد در این باره می‌گوید:

به طور کلی، این اقدام به سوی جامعه بدون پول نقد بیشتر یک سیرتکاملی است تا یک انقلاب.

 
اکنون و به طور کل پرداخت از طریق اسکناس یکی از متداول ترین انوع پرداخت در آمریکا محسوب می‌شود و 31 درصد از کل تراکنش های مشتریان را تشکیل می دهد.

 سی ان بی سی نیوز در ادامه می نویسد:

کارت های غیرمتصل اکنون امن ترین روش پرداخت در میان دیگر پرداخت های غیرنقدی را تشکیل می دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1