ارزهای رمزنگاری تاثیر قابل ملاحظه ای بر اقتصاد جهانی ندارند

بانک مرکزی اروپا:

بانک مرکزی اروپا (ECB) اظهار داشت با توجه به گزارش ماه می، ارزهای رمزنگاری برای سیاست پولی و یا عامل اقتصادی در اقتصاد جهانی تاثیری ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی اروپا (ECB) در تازه‌ترین گزارش خود تصریح کرد که رمزارزها تاثیری بر سیاست‌های مالی نخواهند داشت و بر اقتصاد واقعی اثرگذار نخواهند بود.

در این گزارش که با عنوان «دارایی‌های رمزارز: پیامدها بر ثبات اقتصادی، سیاست‌های مالی و زیرساخت‌های بازار» منتشر شده، بانک مرکزی اروپا به تاثیر احتمالی ارزهای دیجیتال بر توسعه اقتصادی و سیاست‌های مالی تمرکز کرده است.

این گزارش صراحتا تاکید می‌کند که این تغییرات تنها زمانی اتفاق می‌افتد که رمزارزها به جایگزینی معتبر برای پول نقد و سپرده های بانکی تبدیل شوند، درحالیکه درحال حاضر آن‌ها نمی‌توانند به طور کامل نقش پول را ایفا کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که نقش رمزارزها همچنان محدود باقی خواهند ماند و تنها عده محدودی از تجار آماده‌اند که اجازه خرید کالاها و خدمات خود را با ارز دیجیتال بدهند چون هنوز قیمت دارایی‌های ارزی بسیار پرنوسان است.

بانک مرکزی اروپا همچنین تاکید کرده است که خلا یک موسسه مشخص مثل بانک مرکزی یا نهاد مالی که از ارزش رمزارزها پشتیبانی کند استفاده از آن‌ها را در قالب پول محدودتر می‌کند و نوسان قیمت رمزارزها استفاده از آن‌ها را چندان توجیه نمی‌کند.

 

منبع: cointelegraph

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1