توقف تجارت گوگل با هوآوی به دلیل تحریم های آمریکا

آلفابت ( شرکت مادر گوگل )‌میخواهد به دلیل تحریم‌های آمریکا تجارت با این شرکت را متوقف کند و این شامل بخشهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری به استثنای موارد عمومی است که از طریق لایسنس‌های اوپن سورس در اختیار همه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گوگل میخواهد دسترسی تمام گوشیهای هواوی خارج از آمریکا به گوگل پلی استور و اپلیکیشنهای جیمیل، یوتیوب و به روزرسانی نسخه اندروید آنها را به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت محدود کند.

یک مقام مطلع به خبرگزاری رویترز گفته آلفابت ( شرکت مادر گوگل )‌میخواهد به دلیل تحریم‌های آمریکا تجارت با این شرکت را متوقف کند و این شامل بخشهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری به استثنای موارد عمومی است که از طریق لایسنس‌های اوپن سورس در اختیار همه قرار دارد.

بر اساس اعلام یک سخنگوی گوگل دارندگان فعلی گوشی هواوی قادر به دانلود اپلیکیشن از طریق گوگل خواهند بود. این سخنگوی گوگل به رویترز همچنین گفت: برای کاربران فعلی گوگل پلی و سیستم حفاظتی آن همچنان فعال خواهند بود با این حال وی توضیح بیشتری در این زمینه نداد.

نکته اصلی این است که تعلیق سرویسهای گوگل باعث خواهد شد که گوشی‌های بعدی هواوی اجازه آپدیت گوگل را نداشته باشند و همچنین نتوان گوگل پلی استور، جیمیل یا یوتیوب را روی آن نصب کرد.

به گفته سخنگوی گوگل هواوی فقط اجازه استفاده از نسخه عمومی اندروید را دارد و نمیتواند به سرویسهای اختصاصی گوگل دسترسی داشته باشد.

دولت ترامپ روز پنجشنبه شرکت هواوی را در لیست سیاه تجارتی قرار داد. ادامه مسیر فشار بر این شرکت چینی که از چند ماه قبل شروع شد و با دستگیری مدیرمالی این شرکت در کانادا به اوج رسید.

به نوشته رویترز محدودیت جدید مشکلات جدی برای تجارت هواوی با شرکتهای آمریکایی و یا شرکای خود در آمریکا ایجاد خواهد کرد.

با این حال هنوز تبعات موضوع محدودیتهای جدید آمریکا علیه هواوی و زنجیره تامین قطعات این شرکت در تمام جهان و همچنین تاثیر مشخص آن بر کاربران هواوی دقیقا مشخص نیست.

به گفته رویترز هنوز در مورد جزییات محدودیتهای جدید علیه هواوی در داخل خود گوگل بحث ادامه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  2  =