آموزش پیگیری برگشت پول به حساب در تراکنش ناموفق

استفاده از کارت‌های بانکی و شیوه‌های پرداخت الکترونیک امروزه در کشور ما کاملا مرسوم شده است.از شیوه‌های خرید الکترونیکی می‌توان به خرید از پایانه‌های فروشگاه (دستگاه کارت خوان POS) و خریدهای اینترنتی اشاره نمود. خرید الکترونیک علیرغم این که بسیار سریع و بودن مشکل است اما به علت اشکلات فنی و قطعی موقت ممکن است ما را کمی به دردسر بیاندازد. یکی از مشکلات، تراکنش ناموفق است. در هنگام ایجاد تراکنش ناموفق امکان دارد که پول از حساب ما کسر شود ولی همان طور که از اسمش پیداست تراکنش ناموفق است و برای خرید بایستی دوباره تراکنش انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، هنگامی که به واسطه‌ی تراکنش ناموفق پول از حساب ما کسر می‌شود، طی یک ربع تا دو ساعت این پول به حساب ما برگشت داده می‌شود.

اگر بدشانسی بیاوریم و برای کارت کشیدن و خرید اینترنتی ناموفق، از حساب ما پول کسر شود و به حسابمان برنگردد برای پس گرفتن پول از چه راهی پیگیری کنیم؟ دراین نوشته تصمیم داریم آموزش پیگیری برگشت نخوردن پول به حساب در تراکنش ناموفق (هنگام خرید از دستگاه کارت خوان فروشگاه و خرید اینترنتی) را با چند روش منتشر کنیم.

گاهی اوقات ممکن است که به دلیل اختلالات و مشکلات سیستم پول شما برگشت نخورد که این مورد با روش‌های زیر قابل پیگیری است. به همین دلیل در صورتی که با ایجاد تراکنش ناموفق از حساب شما پول کسر شد اما برگشت نخورده است نگران نباشید زیرا هیچ پولی در سیستم بانکداری الکترونیک ناپدید یا گم نمی شود.

روش های پیگیری برگشت نخوردن پول به حساب در تراکنش ناموفق

در هنگام ایجاد تراکنش ناموفق از دستگاه‌های کارت خوان شما یک رسید در اختیار خواهید داشت که شماره پیگیری، تاریخ، مبلغ و… در آن درج شده است. همچنین در خرید اینترنتی ممکن است به شما رسید داده شده و امکان عدم نمایش رسید هم وجود دارد که در این صورت برای پیگیری به بانک بایستی مراجعه کنید.

۱- مراجعه به بانکی که پول از حساب آن کسر شده است

بهترین روش برای پیگیری مشکل عدم برگشت پول به حساب در تراکنش ناموفق، مراجعه به بانکی است که پول از حساب آن کسر شده است.

۲- استفاده از سیستم پاسخگویی بانک مورد نظر

تمامی بانک‌های کشور دارای یک سیستم پاسخگویی تلفنی هستند که با شماره‌گیری تلفن آن‌ها می‌توانید به پاسخگو متصل شده و وضعیت را پیگیری کنید.

    شماره پاسخگویی بانک ملی: ۶۴۱۴۰-۰۲۱
    شماره پاسخگویی بانک ملت: ۸۲۴۸۸-۰۲۱
    سایر شماره‌ی بانک‌ها را با جستجو در اینترنت را بیابید.

 ۳- استفاده از سایت اینترنتی سيستم امداد شتاب

در صورت وجود مشکل در تراکنش بانکی خود می‌توانید به سایت امداد شتاب مراجعه کرده و نسبت به فرم پیگیری اقدام کنید:

    http://emdadshetab.cbi.ir/emdad

    لازم به ذکر است که این فرم فقط مخصوص تراکنش‌های شتابی است و برای تراکنش‌های ناموفق درون بانکی از خود بانک مورد نظر اقدام کنید.

 ۴– تماس با شماره ۲۹۹۱۱

در صورت بروز هرگونه مغایرت در تراکنشهای الکترونیک خود می‌توانید با شماره‌گیری ۲۹۹۱۱ که متعلق به مرکز رفع مغایرت در تراکنش‌های الکترونیک است وضعیت را پیگیری کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  5  =