تاثیرات ارز دیجیتال فیس‌بوک بر بازار ارزهای دیجیتال

فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا با بیش‌ از دو میلیارد کاربر در پلفترم‌های مختلف، به دنبال عرضه یک رقیب برای بیت کوین است؛ بر اساس گزارش‌ها، این شرکت به‌ دنبال جذب سرمایه‌گذاران خطرپذیر، برای ارز دیجیتال خود است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس قیمت لحظه‌ای سایت ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر به بالاترین مقدار خود در سال ۲۰۱۹ رسیده است و این ارز دیجیتال به‌ دنبال مسیری در همگامی با صنعت مالی سنتی، غول‌های جهانی تکنولوژی و ناظرین مقررات به‌منظور استفاده از بیت کوین، بلاک چین و ارزهای دیجیتال، است.

اسپنسر بوگارت، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر بیت کوین و بلاک‌ چین

اسپنسر بوگات (Spencer Bogart)، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت Blockchain Capital،  معتقد است که این اقدام فیس‌بوک، منجر به تمایل شرکت‌های مالی و تجاری در آمریکا برای حرکت به ارزهای دیجیتال می‌شود. وی در مصاحبه‌ با خبرنگاری مالی بلومبرگ می‌گوید:

    در گزارشی که به‌صورت عمومی منتشر شد، شاهد این بودیم که بسیاری از قسمت‌های این پروژه‌، کاملاٌ خصوصی است؛ اما چیزی که در حال حاضر می‌دانیم این است که تیمی گسترده و جدی بر روی یک بلاک چین عمومی و درگاه پرداختی کار می‌کند.

بوگارت اضافه می‌کند که فیس‌بوک به‌عنوان کاتالیزگر به جریان اصلی رسانه و پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال، در سراسر جهان عمل می‌کند و به‌ آن سرعت می‌بخشد. وی در ادامه‌ی مصاحبه گفت:

    هنگامی که کاربران فیس‌بوک، ارز دیجیتال این کمپانی را داشته‌ باشند، بدیهی است که به سمت ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم و…هم سوق پیدا می‌کنند. بیت کوین در طول ۱۰ سال تعداد ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون کاربر را جذب کرده است که تخمین آن واقعا دشوار است.

به نظر می‌رسد که فیس‌بوک در حال جمع آوری پول برای پروژه‌‌اش به‌عنوان تضمینی برای ارز دیجیتال خود است؛ زیرا این توکن دیجیتال به‌منظور باثبات بودن و پشتوانه‌ی ارزی خارجی که در بانک نگهداری می‌شود، طرح شده‌ است.

در همین‌حال، فیس‌بوک قصد کسب درآمد از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ، از طریق شبکه‌ی پرداختی دیجیتالی، که کمپانی Palo Alto در لندن بر روی توسعه‌ی این پروژه کار می‌کند را دارد.

فیس‌بوک ۱۰۰ برنامه‌نویس در لندن به‌ علاوه پشتیبان در دوبلین استخدام کرده است. این پروژه که به‌ صورت آزمایشی بر روی ۲۰۰ میلیون کاربر در هندوستان آزمایش شده، مسیر را برای رقبا جهت تسهیل مقررات و مشکلات کاربران، تسهیل می‌نماید.

به‌نظر می‌رسد که فیس‌بوک پس از استخدام دیوید مارکوس (David Marcus) رئیس اسبق پی‌پل در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان رئیس بخش بلاک چین شرکت، به‌ دنبال خدمات‌دهی مالی گسترده‌تر است.

منبع:  forbes

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −  43  =