مصوبه پرداخت سهم علی‌الحساب شرکت‌های بیمه از پرتفوی ثالث ابلاغ شد

رییس کل بیمه مرکزی مصوبه شورایعالی بیمه در خصوص سهم علی‌الحساب شرکت‌های بیمه از مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال براساس آمار اولیه پرتفوی بیمه شخص ثالث را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، غلامرضا سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی در نامه ای به مدیران عامل شرکت های بیمه اجرای بند الف تبصره ۱۰ قانون بودجه کل کشور، که در تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال جاری به تصویب رسیده است را خواستار شد.

بر اساس این مصوبه، سهم علی الحساب هریک از شرکت های بیمه از مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال موضوع بند فوق، براساس آمار اولیه پرتفوی بیمه شخص ثالث در سال ۹۷ و طبق جدول ارسالی برای آنها تعیین شده است.

هر یک از شرکت های بیمه مکلفند سهم تعیین شده برای واریز هفتگی وجوه مربوط طی شش ماهه اول سال ۹۸ را در پایان هر هفته طبق جدول پیوست به حساب خزانه کل کشور واریز کنند. در بند دوم این مصوبه آمده است، بیمه مرکزی تا پایان شهریورماه ۱۳۹۸ براساس آمار عملکرد نهایی سال ۱۳۹۷ بیمه شخص ثالث، سهم هریک از شرکت های بیمه از مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال موضوع بند فوق را تعیین و ابلاغ خواهد کرد.

براین اساس، هریک از شرکت های بیمه موظف شده اند ضمن تعدیل اضافه یا کسری واریزی خود طی شش ماهه اول سال، واریزی هفتگی خود را براساس جدولی که از سوی بیمه مرکزی اعلام خواهد شد، تا پایان سال ۱۳۹۸ ادامه دهند.

این مصوبه در بند سوم خود آورده است: بیمه مرکزی تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ سهم قطعی هریک از شرکت های بیمه از مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال موضوع بند فوق را براساس آمار عملکرد نهایی سال ۱۳۹۸ تعیین و به شرکت های بیمه ابلاغ خواهد کرد.

شرکت های بیمه موظف شده اند اضافه یا کسری واریزی احتمالی را به ترتیبی که بیمه مرکزی اعلام خواهد کرد، فی مابین خود تسویه کنند. در بند چهارم این مصوبه تاکید شده است: شرکت های بیمه مکلفند سهم بیمه مرکزی از مبالغ پرداختی را به حساب بدهکار بیمه مرکزی منظور و عملکرد واریزی های خود را همراه با اسناد و مدارک در پایان هرماه به بیمه مرکزی ارسال کنند.

در آخرین بند از این مصوبه نیز خاطرنشان شده است: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور موظفند گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یکبار از نحوه و موارد هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی ارائه کنند.

منبع: عصرمالی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  +    =  68