توزیع ۸/۲ میلیارد چیپ کارت در سراسر دنیا

براساس آمار منتشرشده از سازمان EMVco، بیش از ۸/۲ میلیارد چیپ کارت برای استفاده از صنعت کارت و پرداخت در سراسر جهان منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بازار کارت‌های هوشمند جهانی در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۳ میلیارد دلار بوده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۶ به ۳۲/۶۵ میلیارد دلار برسد.

باید گفت که ایالات متحده آخرین منطقه‌ای بوده است که به سمت پذیرش و استفاده از تراشه روی فناوری کارت بوده است اما نکته جالب توجه این است که در کمتر از چهار سال نرخ پذیرش این تراشه‌ها در ایالات متحده از آسیا اقیانوسیه هم پیشی گرفت.

علاوه بر آسیا اقیانوسیه، ایالات متحده توانسته در میزان تعداد چیپ کارت‌های صادرشده و میزان استفاده از آنها در پرداخت، از آمریکای لاتین و اروپا هم پیشی بگیرد.

از طرف دیگر افزایش فناوری بیومتریک در صنعت کارت‌های نقدی و اعتباری هم از دیگر مواردی است که به طور چشمگیری قابل توجه است. باتوجه به اندازه شگفت‌انگیز بازار پرداخت کارتی، کمی جای تعجب دارد که براساس گزارشات اخیر بیش از ۵۷۰ میلیون چیپ کارت‌هایی که برای انجام تراکنش‌های اعتباری و نقدی مورد استفاده قرار گرفته، طی چهار سال آینده از فناوری بیومتریک به‌عنوان یک ویژگی امنیتی افزوده استفاده می‌کنند.

افزایش تقاضا برای کارت‌های شناسایی به منظور استفاده از امکانات دولتی، افزایش تقاضا از سمت کشورهای در حال ظهور و همینطور افزایش تقاضا برای انجام تراکنش‌های پرداختی امن و قابل اعتماد از مهمترین عوامل رشد این بازار محسوب می‌شود.

هرچند که عواملی ازجمله نبود استانداردسازی‌های موردنیاز، هشیاری و آگاهی مصرف‌کننده و امنیت موردنیاز مربوط به فناوری‌های غیرتماسی از موانع برسر راه این بازار به حساب می‌آید.

منبع:  Payments cards and mobile

راه پرداخت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  3