ثبت‌نام جعلی و کلاه‌برداری کارت سوخت همچنان ادامه دارد

تبلیغ گسترده یک سایت کلاه‌بردار برای ثبت‌نام کارت سوخت، همچنان قربانی می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از آی‌تی‌من، روز پنجشنبه پیامکی با متن «ثبت‌نام کارت سوخت، آخرین مهلت تکمیل مدارک 12/2/98» همراه با نشانی سایت niopdci.com به قصد کلاه‌برداری ارسال شد که به نظر می‌رسد عده زیادی مخاطب این پیام بودند.

همچنین این پیام از طریق یک سرشماره مجاز تبلیغاتی ارسال شده و در نتیجه محدودیت‌های جدید مربوط به سیم‌کارت‌های شخصی را در ارسال پیامک نداشته است.

پس از ورود به این سایت، کاربر با صفحه‌ای بسیار ساده و بی‌نام و نشان مواجه شده که در آن از مخاطب می‌خواهد کد ملی و پلاک خودرو را وارد کند.

صرف نظر از این که چه اطلاعاتی کاربران وارد می‌کنند به صفحه‌ای شبیه به صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی رفته و از آنها اطلاعات‌شان در جهت پرداخت کارمزد 2 هزار تومانی خواسته می‌شود. صفحه‌ای جعلی و فیشینگ که صرفا برای دزدی اطلاعات کارت‌های بانکی استفاده می‌شود.

نکته خلاقانه این صفحه فیشینگ آن است که در صورت پر کردن اطلاعات پرداخت به کاربر گفته می‌شود که بانک وی پرداخت‌های زیر 5 هزار تومان را پشتیبانی نمی‌کند و به این ترتیب کاربر اطلاعات دیگر کارت‌هایش را نیز وارد خواهد کرد.

در همین رابطه معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور نسبت به پیامک‌های جعلی ثبت‌نام کارت سوخت هشدار داد.

جواد جاویدنیا گفت: اخیرا پیامک‌هایی جعلی مبنی بر ضرورت ثبت‌نام کارت سوخت با دعوت به مراجعه به سایت‌های جعلی جهت تکمیل مدارک، برای مردم ارسال شده است که اطلاعات کارت بانکی مردم را سرقت می‌کند لذا مردم هوشیار باشند.

امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات نیز اعلام کرد سایت کلاه‌بردار از دسترس خارج شده است. اما ظاهرا پس از تلاش برای از دسترس خارج کردن این سایت، مجددا این سایت کلاه‌بردار فعالیت خود را از سر گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  88  =  96