گام‌های تند عربستان سعودی به سمت جامعه بدون پول نقد

«وکالینک» یک شرکت ارائه دهنده سیستم‌های پرداخت بین‌المللی نخستین سیستم پرداخت آنی در عربستان سعودی را راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «سعودی پیمنتس» که شرکت تابعه سازمان پولی عربستان (SAMA) به شمار می‌رود با همکاری با شرکت انگلیسی مسترکارت وکالینک به دنبال توسعه و به روزرسانی زیرساخت‌های پرداخت و توسعه اقتصاد دیجیتال عربستان سعودی است.
 
در نتیجه این همکاری، انجام پرداخت‌های آنی میان نهادهای مالی، کسب و کارها و مصرف کنندگان در عربستان سعودی در زمینه سرویس‌های انتقال اعتبار، صورت‌حساب و قبوض الکترونیکی، رمیتنس، پرداخت‌های جمعی و انتقال پول میان فرد به فرد فراهم می‌شود.
 
زیاد بن بندر الیوسف، مدیراجرایی شرکت «پرداخت سعودی» در این باره گفت:

انتقال پادشاهی عربستان سعودی به جامعه بدون پول نقد در قلب استراتژی این شرکت و در راستای چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی قرار دارد.
 

وی افزود: ما معتقدیم که مشتریان و کسب و کارها در عربستان سعودی به طرز فوق العاده‌ای از فعالسازی پرداخت‌های آنی بهره‌مند می‌شوند و این موضوع به عربستان سعودی کمک می‌کند که انتقال نرم و آرامی را به اقتصاد دیجیتال داشته باشند.
 
وی تاکید کرد:

همچنین همکاری ما با وکالینک و IBM برای فعال‌سازی پرداخت های آنی میان موسسات مالی، کسب و کارها و مصرف کنندگان منجر به معرفی راه‌حل‌های خلاقانه‌ای می‌شود که برای چند نسل آینده به نفع جامعه ما خواهد بود.

 
وکالینک از زمان راه‌اندازی در تایلند در سال 2017 میلادی، شاهد استقبال بیش از نیمی از جمعیت این کشور از سرویس پرداخت خود یعنی سرویس پروپت‌پی (PromptPay) در تنها کمتر از 2 سال بود.
 
فناوری پرداخت آنی وکالینک برای نخستین بار در سال 2008 میلادی در بریتانیا راه اندازی شد و به مدت یک دهه در این کشور موفق و قابل اعتماد ظاهر شد. این شرکت همچنین در سنگاپور به ارائه خدمات می‌پردازد. اخیرا نیز، وکالینک در پشت پرده سیستم پرداخت انتقالی در آمریکا برای شرکت RTP حضور دارد.

منبع: فابانیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2