همکاری شرکت نفت و بانک تایلندی در راه‌اندازی سیستم پرداخت بلاک چینی

یک بانک بزرگ تایلندی اعلام کرده است که در همکاری با شرکت نفت دولتی تایلند یک سیستم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر بلاک چین راه‌اندازی کرده است. انگیزه اصلی این بانک از این اقدام زمان‌بر بودن استفاده از روش‌های کنونی پرداخت اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از مقاومتی نیوز بانک سیام به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک تجاری تایلند اعلام کرده است که در همکاری با شرکت نفتی دولتی PTT، آزمایش موفق آمیزی برای استفاده از بلاک چین در پرداخت‌های تجاری بین‌المللی انجام داده‌اند.
همکاری شرکت نفت و بانک تایلندی در راه‌اندازی سیستم پرداخت بلاک چینی

در اطلاعیه این بانک تایلندی آمده است:

    «پروژه استفاده از بلاک در پرداخت‌های بین‌المللی از اواسط سال ۲۰۱۸ در دستور کار بوده است. اکنون این پروژه موفق شده است که پرداخت‌های خود بر بستر فناوری بلاک چین را در قالب یک دقیقه انجام دهد.»

همچنین اعلام شده است که روش‌های کنونی پرداخت‌های بین‌المللی به یک الی دو روز زمان نیاز دارند تا پرداخت‌ها را به انجام برسانند.

یکی از کارشناسان بانک مرکزی تایلند اعلام کرده است:

    «بانک سیام این آمادگی را دارد که شیوه جدیدی از پرداخت‌ها را برای صنعت ارائه دهد. در سال جاری این خدمت مالی جدید برای پرداخت‌های بین‌المللی با کشورهای دیگر از قبیل کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز اجرائی خواهد شد که نقطه عطف بزرگی در توسعه پرداخت‌های بین‌المللی است.»

کاهش نقش سوئیفت در پرداخت‌های بین‌المللی به دلیل هزینه و زمان‌بر بودن آن

معاون مالی شرکت نفتی دولتی PTT نیز گفته است همکاری با دیگر بانک‌ها از قبیل استاندارد چارترد برای استفاده از فناوری بلاک چین در پرداخت‌های بین‌المللی در حال انجام است.

در سال‌های اخیر ظهور فناوری بلاک چین این امکان را فراهم کرده است که روش‌ها و سیستم‌های پرداختی بین‌المللی جدیدی شکل بگیرند. این سیستم‌های پرداخت، جایگزینی برای سیستم قدیمی سوئیفت هستند. سیستم سوئیفت به دلیل ساختار پیچیده آن، انجام پرداخت‌های بین‌المللی را پرهزینه و زمان‌بر کرده است.

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  21