بانک عربستان سعودی سرویس انتقال برون مرزی را از طریق ریپل راه اندازی می کند

بر اساس خبر رسمی منتشر شده در ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت)، بانک سعودی بریتانیایی (ساب) یک سرویس انتقال بین‌المللی فوری که توسط ریپل پشتیبانی می‌شود را راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک سعودی بریتانیایی (SABB) اعلام کرد که این سرویس در بخش مالی کنفرانس ریاض در ۲۴ و ۲۵ آوریل (۴ و ۵ اردیبهشت) رونمایی شد، بخشی از برنامه استراتژیک این بانک در حرکت به سمت تحول دیجیتالی و بهتر کردن تجریه مشتری است.

به گفته‌ی ساب، این بانک یکی از اولین بانک‌های عربستان سعودی بود که در ژانویه سال ۲۰۱۸ به شبکه ریپل پیوست. این فناوری پس از آن با موفقیت از طریق یک تراکنش آزمایشی که در دسامبر سال ۲۰۱۸ با استفاده از روپیه هند انجام شده بود، فعال شد.

ماجد نجم، معاون بانکداری سازمانی این بانک اظهار داشت که این پلتفرم خدمات سریع‌تر و شفاف‌تر پرداخت‌های بین‌المللی را ارائه می‌دهد. روپیه اولین ارزی است که از طریق این پلتفرم در دسترس است و ساب قصد دارد که کشورها و ارزهای بیشتری را به این سرویس اضافه کند.

او در ادامه افزود:

    این گام بخشی از تلاشهای مداوم بانک برای ارائه بهترین خدمات بانکی به مشتریان، استفاده از جدیدترین فناوری و محصولات بانکداری جهانی در دسترس و ایجاد روش‌ها و ابزارهایی که سبب صرفه‌جویی وقت و هزینه برای مشتریان ما می‌شوند، است.

در ماه سپتامبر سال گذشته، ساب اولین بانک عربستانی بود که به اکوسیستم بلاک چینی که توسط R3، یک شرکت نرم‌افزاری و کنسرسیوم بانکداری جهانی، اداره می‌شود پیوست.

ریپل در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) اعلام کرد که درسه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ارزش ۱۶۹.۴ میلیون دلار توکن XRP فروخته است که نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ رشد ۳۱ درصدی داشته است.

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  −  89  =