معامله ۱۰ میلیارد تومانی دارایی فکری در تابلوی ایده بورس

مدیرعامل فرابورس ایران مطرح کرد

مدیرعامل فرابورس ایران گفت از ابتدای راه اندازی تابلو ایده بورس تاکنون 10 میلیارد تومان معامله دارایی فکری صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امیر هامونی در نخستین نشست خبری خود در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه با اشاره به ثبت و درج 318 دارایی فکری فرابورس در تابلو ایده فرابورس گفت: تلاش ما وارد کردن نخبگان، دانشجویان، اساتید و صاحبان فکر و ایده و مخترعین به بازار بورس و معامله ایده و فکر آن ها است.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت:

از 318 دارایی فکری ثبت شده  300  اختراع،  15 طرح صنعتی و 3 علامت تجاری یا برند است که از مجموع دارایی ها تاکنون 12 دارایی فکری به ارزش 10 میلیارد تومان معامله شده است.

وی عنوان کرد؛ در سال ۹۷ بازدهی ۱۰۶ درصدی شاخص کل فرابورس رقم خورد که موجب شد تا بورس ایران در میان بورس‌های عضو فدراسیون جهانی بورس‌ها به لحاظ کسب بازدهی، صدرنشین شود.

هامونی ادامه داد:

ارزش بازاری فرابورس از رقم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در آخرین روز کاری سال ۹۶ به رقم ۲۵۷ هزار میلیارد تومان در آخرین روز کاری سال ۹۷ رسید که رشد بالغ بر ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود؛ ارزش معاملات در سال ۹۷ رکورد جدیدی ثبت کرد به طوری که به رقم ۱۰۱ هزار میلیارد تومان در مجموع معاملات بازارها رسید و با افزایش ۷۱ درصدی روبرو شد.

هامونی عنوان کرد؛ فرابورس ایران در سال ۹۷ توانست از طریق پذیره‌نویسی اوراق و سهام شرکت‌های سهامی عام، افزایش سرمایه شرکت‌ها، عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌ها و اسناد خزانه اسلامی به میزان ۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای دولت و بنگاه‌ها تأمین اعتبار کند.

هامونی افزود؛ همچنین ارزش بازاری فرابورس از 257 هزار میلیارد تومان در ابتدای فروردین به 276 هزار میلیارد تومان در پایان این ماه افزایش یافته است.

وی ادامه داد؛ توسعه تکنولوژی و سامانه های معاملاتی، هوشمندسازی سامانه هتای نظارت و استفاده از هوش مصنوعی در بازار نظارت، توسعه بازار دانش بنیان، توسعه بازار صندوق های مشارکتی سرمایه گذاری، توسعه ابزارهای مالی اسلامی و مبتنی بر شریعت بر پایه عملیات بازار باز، بازنگری نظام پذیرش، تقویت ساختار عملیات فین تک ها و اماده سازی بسته های آموزشی سواد مالی ویژه اقشار مختلف جامعه از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برای سال جدید است.

گزارشی از: کبری محمدی

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  24