زنجیره بلوکی در سیستم پرداخت هند کاربردی می شود

شرکت ملی پرداخت هند (NPCI) در مجله اقتصاد روز از کاربردی شدن زنجیره بلوکی در سیستم پرداخت بانک های هندی به منظور بهبود تراکنش های دیجیتالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این حرکت بلاک چینی در هند توسط  10 بانک پیشرو با حمایت انجمن بانک های هند و با هدف به کارگیری تکنولوژی دفاتر توزیع شده در سیستم های بانکی آغاز شده است.

شرکت ملی پرداخت هند یک سازمان اجرایی است که پرداخت های خرد و سیستم های پرداختی هند را به کمک 56 بانک دیگر اجرا می کند و خود تحت نظارت و کنترل بانک مرکزی هند می باشد.

این شرکت قصد دارد از زنجیره بلوکی به عنوان یک راهکار منعطف، مقیاس پذیر و منطبق بر زمان برای سامانه های پرداختی استفاده نماید که این مسئله در قالب پروژه های متن باز تعریف خواهد شد.

سال گذشته نیز پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، یک تفاهم نامه مشترک با هدف شناسایی قابلیت های تکنولوژی زنجیره بلوکی در پیشبرد اقتصاد دیجیتالی امضا کردند.

در ایران هم بحث کاربرد زنجیره بلوکی و رمزارزها در بخش های دولتی بسیار داغ است. اخیرا نیز رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پروژه تحقیقاتی زنجیره بلوکی که در این پژوهشگاه شکل گرفته اظهار داشت:

    یکی از پروژه های جدیدی که در مجموعه پژوهشگاه انجام شده و ثمره آن را در سال 98خواهیم دید، پروژه زنجیره بلوکی بوده است که چهار پروژه برای آن تعریف کرده ایم و تمام پژوهشکده های مرکز  از ابعاد مختلف در آن درگیر هستند.

همچنین چندی پیش معاون پارک ملی علوم و فناوری های نرم  اعلام کرد:

    در دنیای امروز، بلاک‌چین حرف اول را در حوزه فرهنگی و صنایع نرم می زند . این پارک به عنوان یک پارک تخصصی در صنایع فرهنگی ، در حوزه بلاکچین نیز فعال شده است و به همین منظور در  سه ماهه اول امسال،دو پروژه شاخص بلاک‌چین را رونمایی می کنیم.

 

منبع: Rmonex

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  14