خرده‌فروش غذایی امریکایی از پلتفرم اعتباری بلاک چین IBM برای ردیابی غذایی استفاده می‌کند

شرکت خرده فروش امریکایی Albertsons در یک خبر رسمی منتشر شده در ۱۱ آوریل تایید کرد که شرکت‌های مواد غذایی و دارویی آن، به آخرین پلتفرم اعتباری غذایی بلاک چین شرکت IBM ملحق شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت Albertsons، که شبکه‌ای از ۲۳۰۰ فروشگاه را در سرتاسر آمریکا اداره می‌کند، در ابتدا از این پلتفرم بلاکچین برای ردیابی زنجیره تامین فروش کاهو استفاده خواهد کرد، اما قصد دارد به مرور زمان برای محصولات دیگر نیز ازآن استفاده کند.

Albertsons با اشاره به اینکه بیش از ۵ میلیون محصول غذایی در حال حاضر از فناوری بلاک چین به عنوان بخشی از روند تحویل شان استفاده می‌کنند، اشاره کرد که از زمان راه‌اندازی این شرکت در اکتبر ۲۰۱۸، حدود ۸۰ مشتری در یک صنعت رو به توسعه به سرعت در حال توسعه هستند.

Anuj Dhanda، مدیر ارشد فناوری اطلاعات این خرده فروشی در این خبر رسمی اظهار داشت: فناوری بلاکچین پتانسیل ایجاد تحول برای ما را دارد. وی ادامه داد:

امنیت غذایی یک گام بسیار مهم است. به علاوه، اصالت محصولات فعال شده توسط بلاک چین با توانایی ردیابی هر حرکت از مزرعه تا سبد مشتری، می‌تواند برای مشتریان ما بسیار توانمند باشد.

  

 

سیستم اعتبار غذایی نماینده تنها یکی از چندین راه حل های تجاری فناوری بلاک چین است که توسط IBM در سال‌های اخیر توسعه یافته‌است.

آزمایش این پلتفرم در سال ۲۰۱۶ با والمارت در چین آغاز شد و دیگر غول‌های غذایی مانند نستله که متعاقبا در این عرصه ظاهر می‌شوند، به این موضوع در مورد توسعه اساسی در صنعت غذایی اشاره می‌کند.

در سال ۲۰۱۸، پس از شیوع بیماری E-coli در امریکا که شامل کاهو میشد، معاون مدیر ایمنی مواد غذایی والمارت خاطر نشان کزد که حتی اگر سال‌ها طول می‌کشد تا صنعت مواد غذایی به طور کامل بلاک چین را اتخاذ کند، شیوع بیماری ها نباید این قدر بزرگ و این قدر طول بکشد.

Raj Rao، مدیر کل این سیستم اعتبار غذایی، در خبر رسمی منتشر شده امروز اظهار داشت: تاسیس سیستم اعتبار غذایی IBM و شروع استفاده از آن در اکوسیستم غذایی در سال گذشته نقطه عطف مهمی در ایجاد انگیزه برای تجارت بود.

وی افزود:

امروزه ما بر حصول اطمینان از اینکه مقیاس‌های این راه‌حل برای شرکت کنندگان در سراسر اکوسیستم غذایی مثل شرکت‌های Albertsons در دسترس هستند، تمرکز کرده‌ایم.

 

منبع :  Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1