فعالیت پارک صنایع فرهنگی در حوزه بلاک چین/ از سامانه ثبت شو رونمایی می‌شود

معاون فناوری پارک «علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی» با بیان اینکه این پارک به عنوان یک پارک تخصصی در صنایع فرهنگی ، در حوزه بلاک چین نیز فعال شده است گفت: به همین منظور در سه ماهه اول امسال، دو پروژه شاخص بلاک‌چین را رونمایی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مهدی عباسی معاون فناوری پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، اظهار کرد: این پارک، یک پارک ملی است و به همین دلیل با نظرخواهی انجام شده از ظرفیت تمامی دانشگاه‌ها در ۵ حوزه فعالیت پارک استفاده می شود.

وی افزود:

مجوزی از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اخذ کردیم که این پارک ، رابط بین الملل و دانشگاه‌ها می شود و بر اساس این مجوز همه دانشگاه‌ها با ما در ارتباط هستند.

معاون فناوری پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ادامه داد: دو برنامه اصلی  پارک، جایزه تعالی  صنعت گردشگری  ایران و جشنواره طراحی بسته بندی است که برنامه‌های آن تنظیم شده و طبق روال هرساله برگزار می شود.

عباسی تأکید کرد:

در دنیای امروز، بلاک‌چین حرف اول را در حوزه فرهنگی و صنایع نرم می زند . این پارک به عنوان یک پارک تخصصی در صنایع فرهنگی ، در حوزه بلاکچین نیز فعال شده است و به همین منظور در  سه ماهه اول امسال،دو پروژه شاخص بلاک‌چین را رونمایی می کنیم.

وی پیرامون سامانه ثبت شو توضیح داد:

تا امروز در صنعت فرهنگی ، جایی برای ثبت محصولات آن  وجود نداشت .سامانه ثبت شو ، اولین سامانه ای است که به صورت ملی و فرا ملی می خواهد در این زمینه فعالیت کند و به زودی از آن رونمایی می شود.

 بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است که تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  18