کنترل محتوا در اینترنت فقط کار شرکت‌ها نیست

زوکربرگ:

مارک زوکربرگ می‌گوید دولت‌ها و قانونگذاران باید در کنترل محتوا در اینترنت نقش فعالتری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رئیس فیسبوک در مقاله‌ای که در واشنگتن پست منتشر شد گفت مسئولیت نظارت بر محتوای مضر در اینترنت بزرگتر از آن است که فقط شرکت‌ها آن را به عهده بگیرند.

او خواستار قوانین جدید در چهار حوزه شد: محتوای مضر، سلامت انتخابات، حریم خصوصی و قابلیت انتقال داده.

بنیانگذار فیسبوک همچنین خواستار قوانین تازه‌ای شد که به "تمام وبسایت‌ها" اعمال شود و "مانع از گسترش سریع محتوای مضر بین پلتفورم‌ها شود."

آقای زوکربرگ نوشت فیسبوک مسئولیت بزرگی برای حل این مسئله دارد و من چشم انتظار دیدار با قانونگذاران در تمام دنیا هستم.

زوکربرگ چه می خواهد؟

    قوانین عمومی که تمام سایت‌های رسانه‌ای از آن تبعیت کنند و ضمانت قضایی داشته باشد تا پخش محتوای مضر کنترل شود
    تمام شرکتهای عمده فناوری هر سه ماه یک گزارش شفافیت منتشر کنند، معادل گزارش مالی.

    قوانین سختتری در تمام دنیا برای حفاظت از سلامت انتخابات‌ها وضع شود و تشخیص بازیگران سیاسی در انتخابات‌ها کار عادی وبسایت‌ها باشد

    قوانینی برای نامزدها، خود انتخابات و "موضوعات سیاسی تفرقه‌افکنانه" که فقط شامل دوره مبارزات انتخاباتی نباشد

    استانداردهای جدید برای تمام شرکت‌های اینترنتی در زمینه کنترل استفاده از اطلاعات برای تبلیغات سیاسی و هدف گرفتن رای دهندگان در اینترنت

    تعیین یک چارچوب مشترک جهانی که قوانین را در سطح دنیا استاندارد کند نه اینکه قوانین از کشوری به کشور دیگر تغییر فاحش کنند

    قوانین روشن درباره اینکه وقتی اطلاعات مردم از یک سرویس دهنده به دیگری منتقل می‌شود مسئول آن کیست

    کشورهای بیشتری قوانین اطلاعات خصوصی داشته باشند، مثل مقررات حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا که از سال گذاشته اجرا شده است

انتشار نامه سرگشاده آقای زوکربرگ -که در برخی روزنامه‌های اروپایی هم منتشر می‌شود- در حالی است که شرکت عظیم فیسبوک بشدت زیر فشاد انتقاد است؛ نقش فیسبوک در فعالیت‌های شرکت کمبریج آنالیتیکا و سوء استفاده از اطلاعات در انتخابات‌های مختلف زیر سوال است.

دو هفته پیش مردی حمله مسلحانه خود به مسجدی در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند را زنده از فیسبوک پخش کرد. این ویدئو پس از پخش یک و نیم میلیون بار کپی شد و از فیسبوک برای اینکه نتوانسته مانع از پخش آن شود انتقاد شده است.

پس از این حادثه فیسبوک اعلام کرد که اعمال محدودیت در پخش زنده از این وبسایت را در دست بررسی دارد. فیسبوک همچنین گفت ناسیونالیسم نژاد سفید و جدایی طلبی را ممنوع کند.

دو روز پیش فیسبوک اعلام کرد که در کشورهای اتحادیه اروپا، انتشار اطلاعاتی درباره تبلیغات سیاسی که در فیسبوک منتشر می‌شوند را آغاز کرده؛ اینکه تبلیغ‌کننده کیست، کند چقدر برای آن پرداخته و و برای چه کسانی این تبلیغات را می‌فرستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  +    =  55