همکاری آی‌بی‌ام و ۶ بانک بین‌المللی برای صدور ارز دیجیتال باثبات

طبق گزارش‌ها ۶ بانک بزرگ بین‌المللی برای صدور ارزهای دیجیتال باثباتی که توسط ارزهای ملی کشورهای خود پشتیبانی می‌شوند، تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردند. این استیبل‌ کوین‌ها قرار است بر روی شبکه پرداختی مبتنی بر بلاک چین آی‌بی‌ام که «ورلد وایر» نام دارد، راه‌اندازی شوند. به گزارش چدار در ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) این خبر در گردهمایی مانی ۲۰۲۰ در کشور سنگاپور، و در میانه سخنرانی افرادی از آی‌بی‌ام و استلار اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، براساس گزارش‌های قبلی، شبکه پرداختی فرا مرزی آی‌بی‌ام که بلاک چین ورلد وایر (Blockchain World Wire) نام دارد، با همکاری استلار در سپتامبر ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. بیش از ۴۴ بانک از این شبکه پرداختی که از دیروز آغاز به کار کرده، استفاده می‌کنند. هدف از ایجاد بلاک چین ورلد وایر استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب‌های بین‌المللی بین بانکی، به صورت بلادرنگ است.

در ادامه پیشرفت‌های این شبکه، چدار گزارش داد که ۶ بانک بین‌المللی راه‌اندازی استیبل‌کوین‌هایی که توسط ارزهای رایج ملی پشتیبانی می‌شود را بر روی این شبکه تایید کرده‌اند. بانکو برادسکو برزیل، بانک بوسان کره جنوبی و بانک تجاری ریزال فیلیپین از جمله اسامی شاخصی هستد که در این بین دیده می‌شوند.

جسی لاند، رئیس بخش راهکار‌های بلاک چینی آی‌بی‌ام، همچنین اعلام کرد که بانک‌های دیگری که اسامی‌ آن‌ها ذکر نشده، از یورو و روپیه اندونزی برای پشتوانه استیبل‌کوین‌ها استفاده خواهند کرد.

در ادامه این اطلاعیه، آی‌بی‌ام از همکاری‌اش با استرانگ‌هلد که پشتوانه دلار آمریکا داشته و مبتنی بر استلار است، برای ساخت اولین ارز دیجیتال باثبات شبکه استلار خبر داد.

لاند همچنین از برنامه‌‌های آی‌بی‌ام جهت گسترش شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین این شرکت و استفاده از دیگر دارایی‌ها خبر داد. وی در این باره گفت:

    ما اجازه می‌دهیم تا بازار، گسترش و انتخاب این شبکه را به صورت خودکار رقم بزند. ما درباره اینکه به دنبال ساخت چیزی جدید و انقلابی هستیم که قرار است چشم‌انداز پرداخت‌های بین‌المللی را تغییر دهد، هیجان‌زده‌ایم.

طبق گزارش چدار، بلاک چین ورلد وایر هم‌اکنون از ۴۷ ارز برای امور پرداختی در ۷۲ کشور پشتیبانی می‌کند. این شبکه با معرفی ارز دیجیتال استلار به عنوان راه‌حلی بهینه و ابزاری تغییرناپذیر در ثبت سوابق پرداخت بین موسسات، سیستم بانکی سنتی را از میان برداشته است.

همانطور که لاند در مصاحبه‌ای اوایل این هفته به این نکته تاکید کرد، آی‌بی‌ام دارایی‌هایی که اعضای شبکه به عنوان پشتوانه از آن استفاده می‌کنند را صادر نمی‌کند.

    دیدگاه ما در رابطه با ارزهای دیجیتال باثبات، دسترسی هرچه بیشتر گسترده و جهانی به آن‌هاست و هدفی که ورلد وایر آن را دنبال می‌کند، فراهم‌کردن قابلیت تعویض‌پذیری برای دارایی‌های دیجیتال بین موسسات مالی مختلف است.

 

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  72