تدوین آیین نامه تبلیغات کسب‌وکارهای اینترنتی در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای ساماندهی تبلیغات در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی تدوین آیین‌نامه ویژه در این زمینه را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط‌ عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در این راستا نیز جلساتی در مرکز ملی فضای مجازی با موضوع تبلیغات و ضرورت تدوین آیین‌نامه برای رفع مشکلات و مسائل پیش روی کسب و کارهای اینترنتی فعال در این حوزه برگزار شده است.

براساس این جلسات نیز مقرر شد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با همکاری برخی از ذی نفعان این حوزه (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز تشخیص و پیگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی، مرکز امور اصناف و بازرگانان، و… ) ضمن بررسی قوانین و آیین‌نامه‌های موجود اقدام به تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی کند.

همچنین مقرر شده که پس از مشخص شدن چارچوب و تدوین نسخه اولیه از این آیین‌نامه، از سایر ذی نفعان این حوزه از جمله اتحادیه کسب و کارهای مجازی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و نمایندگان کسب و کارهای فعال در این حوزه، جهت ارائه پیشنهادات و تجربیات مرتبط با هدف تکمیل آیین‌نامه در جلسات آتی تبلیغات دعوت خواهد شد.

در نهایت نیز آیین نامه مذکور به تصویب هیات وزیران رسیده و به مرحله اجرا درآید. به باور کارشناسان این مرکز تدوین آیین‌نامه تبلیغات برای کسب‌وکارهای اینترنتی می تواند مشکلات و مسائل موجود تبلیغاتی برای این فعالان از قبیل عدم احراز هویت فرد تبلیغ‌کننده، روشن نبودن قوانین موجود در حوزه تبلیغات، مسائل و چالشهای حوزه پلتفرم‌ها و غیره را حل کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  5