بولتن بهمن ماه شاپرک منتشر شد

بر اساس آمارهای منتشره در آخرین شماره بولتن شرکت شبکه شاپرک در بهمن ماه، سال جاری 2 میلیارد و 159 میلیون و 220 هزار تراکنش انجام شده است که در مقایسه با بهمن ماه سال 96 رشدی 3/25 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس آمارهای منتشره در آخرین شماره بولتن شرکت شبکه شاپرک در بهمن ماه، سال جاری 2 میلیارد و 159 میلیون و 220 هزار تراکنش انجام شده است که در مقایسه با بهمن ماه سال 96 رشدی 3/25 درصدی را نشان می دهد. این رشد قابل توجه حاکی از افزایش روز افزون دسترس پذیری این سیستم در سراسر کشور و کاهش استفاده از پول نقد می باشد.

همزمان با این تغییرات در تعداد تراکنش ها، شرکت های پرداخت نیز تغییرات قابل توجهی را بویژه در زمینه تراکنش های موبایلی و اینترنتی تجربه کرده اند. با توجه به شکل 1 شرکت پرداخت الکترونیک سامان تنها شرکتی بود که توانسته است در بین سایر شرکت ها بیشترین افزایش در سهم تعداد تراکنش های کارتخوان فروشگاهی را ایجاد کند، اما هنوز هم شرکت به پرداخت ملت با بیشترین سهم در صدر جدول قرار دارد.

از نظر سهم تعداد تراکنش های اینترنتی، شرکت آسان پرداخت پرشین و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سال 97 بسیار موفق عمل کرده اند. شرکت آسان پرداخت افزایشی دوبرابری در سهم تراکنش های اینترنتی را تجربه کرده و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز سهم تراکنش های خود را از حدود 18 درصد به 29 درصد رسانده است (شکل 2).

در زمینه تراکنش های موبایلی نیز شرکت پرداخت نوین آرین و شرکت پرداخت الکترونیک سامان افزایش قابل توجهی در سهم تراکنش ها تجربه کرده اند، در صورتی که دو شرکت آسان پرداخت پرشین و تجارت الکترونیک پارسیان کاهش قابل توجهی را تجربه کرده اند. این کاهش ممکن است به دلیل انتقال تراکنش های این دو شرکت از پلتفرم موبایلی به پلتفرم اینترنتی باشد (شکل 3).

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  15