عاملان طرح هرمی رمزنگاری میلیارد دلاری، توسط FBI بازداشت شدند!

طبق آخرین گزارش منتشر شده از سوی اف بی آی یا اداره تحقیقات فدرال، Konstantin Ignatov از عاملان طرح هرمی رمزنگاری میلیارد دلاری، در ۰۶ مارس ۲۰۱۹ در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اف بی آی گزارشی را در وب سایت رسمی اداره دادگستری مالی در ۰۸ مارس ۲۰۱۹ به اشتراک گذاشت.براساس این گزارش منتشر شده، OneCoin یک طرح هرمی میلیاردی است که سرمایه گذاران زیادی را توسط Konstantin و شریک او فریب داده و متهم به فروش این طرح جعلی در سراسر جهان شده‌است.

طبق گزارش‌های قبلی، ۲۲ تبلیغ کننده به فروش ویژه “OneCoin” در هند متهم شده‌اند. علاوه بر هند، چین و دیگر بانک‌های مرکزی نیز به OneCoin و تیم آن در کلاهبرداری بیش از ۴ میلیارد پوند از سرمایه گذاران هشدار داده بودند. ​

بنا بر گزارش‌ها OneCoin در سال ۲۰۱۴ تاسیس‌شده و بنا بر گزارش‌ها پروژه کلاهبرداری Konstantin Ignatov و خواهرش Ruja Ignatova (به عنوان رهبر این پروژه) هستند.

The OneCoin Ltd یک محصول بازاریابی شبکه‌ای است که در آن کاربران موجود  یک کمیسیون را برای جذب کاربران جدید به پلتفرم خود پرداخت می‌کنند.

این پروژه، مخصوصا از سال ۲۰۱۶، با جذب بیش از ۳ میلیون عضو در سراسر جهان، به ویژه در سراسر اروپا و آسیا، از میلیون ها دلار بهره برده‌است. ​

درباره این موضوع، William Sweeney, Jr که معاون مدیر مسئول در اف بی آی است این را توضیح دادکه:

همانطور که ما ادعا می کنیم، OneCoin یک رمزنگاری مجازی بود که تنها در ذهن سازندگان و همکارانش توجیه می شد.​​​​​​​

بر خلاف ارز های دیجیتال معتبر، که  سوابق معاملات سرمایه گذاران آن‌ها را حفظ می‌کنند، OneCoin هیچ ارزش واقعی نداشت و به سرمایه گذارانش هیچ روش ردیابی پول را نمی‌داد و نمی توان از آن برای خرید هر چیزی استفاده کرد.

در واقع، تنها کسانی که قرار بود از وجود آن سود ببرند، بنیانگذاران وهمکاران آن بودند.

 

منبع: Coingape

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  30  =  38