اپل با محدودیت برای اپلیکیشن‌های بانکی محکوم به شکست است

وزیر ارتباطات بیان داشت: محدودیت اپل باعث شد تا بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسیاری از افراد گوشی اپل خود را خاموش کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمد جواد آذری جهرمی در اولین رویداد نوروز نوآوری با اشاره به مشکل نیروی متخصص در حوزه کسب و کارهای جدید گفت: در نشست‌هایی که با استارت آپ‌ها داریم، همواره این درخولست وجود دارد که نیروی کار متخصص دچار محدودیت است؛ این مسئله در کنار مالیات و بیمه به عنوان یکی از دغدعه‌ها از سوی صاحبان کسب و کار است.

وی ادامه داد: عمده گلایه من این است که کیفیت نیروی خروجی از دانشگاه متناسب با نیازها نیست، اما ظرفیت نیروی جوان خوبی در کشور وجود دارد که در همین راستا باید حاکمیت در اکوسیستم حوزه کسب و کارهای نوپا تغییراتی ایجاد کند تا مشکل بهره‌وری حل و اشتغال ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت تزریق نیروهای استارت آپی به اکوسیستم اظهار داشت: وظیفه اصلی حاکمیت و وزارت ارتباطات همگرایی دستگاه‌ها و فعال سازی بازارها است؛ حاکمیت باید در حوزه آموزش کسب و کارهای نوپا سرمایه گذاری کند تا نیروهای مستعد به اکوسیستم تزریق شوند.

وی با بیان اینکه بازارهای استارتاپی باید تحریک شود، تاکید کرد: شهر هوشمند باید در کشور پیاده سازی شود، در حوزه انرژی و کشاورزی باید بازار فعال شود تا بازار با تحریک فعال و پویا شود.

آذری جهرمی درباره تسهیل دسترسی مردم با حضور فناوری‌های گفت: حرکت و جنبش ایجاد شده نباید متوقف شود و باید ادامه پیدا کند که می تواند افزایش بهره‌وری و توسعه برای کشور به همراه داشته باشد.

وی درباره محدودیت اپل برای اپلیکیشن‌های ایرانی گفت: محدودیت اپل باعث شد تا بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بسیاری از افراد گوشی اپل خود را خاموش کنند؛ موبایلی که در آن اپلیکیشن‌های بانکی و حمل و نقل کار نکند محکوم به شکست است.

وزیر ارتباطات درباره فرصت تحریم برای استارت آپ‌ها خاطر نشان کرد: تحریم برای اکوسیستم استارت آپی کشور فرصت است چرا که کشور نیازمند بهره‌وری می‌شود و استارت آپ‌ها نقش مهمی در حوزه بهره‌وری دارند؛ خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات بخش بزرگی از اقتصاد جدید را تشکیل می‌دهند.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  3