همکاری ارائه دهنده سرویسهای خود پرداز سعودی با پلتفرم شناسایی بلاک چین

ارائه دهنده دستگاه های خودپرداز عربستان سعودی (ATM)، شرکت (Alhamrani Universal (AU، با توجه به گزارش خبری که در روز ۲۷ فوریه منتشر شد، با پلتفرم شناسایی بلاک چین ShoCard برای توسعه یک دستگاه خودپرداز بیومتریک که مبتنی بر فناوری بلاک چین است، همکاری کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این همکاری شرکت سعودی و پلتفرم ShoCard، نوع جدیدی از یک دستگاه ATM را که با ترکیب تکنولوژی بلاکچین و بیومتریک به عنوان بخشی از یک فرآیند اعتبارسنجی پنج فاکتوری تشکیل می‌دهند، خواهیم دید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این ATM به مشتریان اجازه می‌دهد تا از یک برنامه کاربردی مبتنی بر بلاک چین و تشخیص چهره به جای شماره شناسایی شخصی برای برداشت پول استفاده کنند.

این دستگاه‌های خود پرداز ظاهرا قادر به برقراری ارتباط میان بانک‌ها در منطقه خواهند بود، در حالی که استقرار فن‌آوری بلاکچین به آنها اجازه می‌دهد تا هویت کاربران را بدون نیاز به دسترسی به پایگاه‌های داده بانک تایید نماید.

Armin Ebrahimi، بنیانگذار و مدیرعامل ShoCard، گفت که بلاک چین از هویت افراد محافظت می کند در حالی که اطلاعاتی را که بانک ها نیاز به تایید اینکه این یک بازگیری قانونی است، تأیید می کند.

شرکت Alhamrani Universal که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد، ظاهرا بزرگ‌ترین تولیدکننده ATM در خاور میانه بوده و بیش از ۵۰ درصد از سهام بازار ATM در عربستان‌سعودی را به خود اختصاص داده‌است.

فناوری بلاکچین به طور گسترده برای سیستم‌های مدیریت هویت اتخاذ شده‌است.

اخیرا غول فناوری های کامپیوتری اوراکل، گسترش ویژگی ها روی پلتفرم بلاکچین تجاری خود، از جمله مدیریت هویت و مشخصه‌های یکپارچه‌سازی داده‌ها و همینطور امکان ادغام تاریخ تراکنش با منابع داده دیگر را اعلام کرد.

در نوامبر سال گذشته، شرکت نرم‌افزاری امریکایی مایکروسافت یک کیت توسعه مبتنی بر بلاک چین موسوم به Azure  را منتشر کرد که شامل ویژگی‌هایی چون هویت و داده‌ها، مانیتورینگ و برنامه‌نویسی برنامه کاربردی (API) پیام رسانی در قالبی است که می ‌توان برای توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر بلاک چین از آن استفاده کرد.

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  5  =