بازار Fintech سوئیس ۶۲ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد داشته است

براساس مطالعه‌ای که اخیرا توسط دانشگاه Lucerne، آکادمی علوم کاربردی، در روز ۲۷ فوریه منتشر شد، بازار فینتک سوئیس تا ۶۲ درصد در سال ۲۰۱۸ رشد داشته‌است.دانشگاه علوم کاربردی Lucerne، برای چهارمین بار به بررسی عمیق بازار مالی سوئیس پرداخته‌است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این گزارش که مطالعه IFZ فناوری Fintech در سال ۲۰۱۹ نام دارد، نشان می‌دهد که در مقیاس جهانی شهرهای زوریخ و ژنو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم بهترین شهرها برای فناوری های Fintech قرار دارند.

این بخش fintech در داخل کشور نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد داشته‌است.

طبق اعلام این گزارش، کشور سوئیس در مقایسه با ۲۲۰ شرکت در سال گذشته، در سال ۲۰۱۸ در حدود ۳۵۶ شرکت fintech داشت.

بنا بر گزارش‌ها، این رشد به شرکت‌های فناوری DLT بستگی دارد که نشان‌دهنده افزایش سه برابری در تعداد هستند.

به طور دقیق‌تر، از کل ۳۵۶ شرکت، ۱۲۲ شرکت در بخش فناوری DLT، تعداد ۵۶ مورد در مدیریت سرمایه‌گذاری، ۵۶ مورد در سیستم های بانکی، ۴۲ شرکت در سپرده‌ها و وام ها، ۳۶ مورد در پرداخت و ۳۴ شرکت در تجزیه و تحلیل حضور دارند.

این تحقیق همچنین چندین ICO را در بخش fintech سوییس ذکر می‌کند و مشخص می‌کند که:

“در مجموع، به طور کلی ۳۸۶ میلیون دلار در سال گذشته از تعداد پانزده ICO افزایش سرمایه وجود داشته است که در هر دو مورد تعداد و حجم این بخش کاهش وجود دارد.”

بزرگ‌ترین ICO در سال ذکر شده Envion بود که حدودا ۱۰۰ میلیون دلار و پس از آن Nexo و SwissBorg با ۵۲.۵ میلیون دلار و ۵۰ میلیون دلار کسب کرده اند.

تعداد شرکت های فین تک سوئیس

 

براساس گزارش اخیر سرویس رتبه بندی ICO به نام ICObench، سوئیس دومین کشور برتر از نظر میزان پولی است که از طریق ICOs در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ افزایش سرمایه داشته است و بنا بر گزارش‌ها ۲۳۸ میلیون دلار کسب کرده است.

همانطور که در اوایل این ماه گزارش داده شد، رئیس انجمن رمزنگاری سوئیس (CVA) ، آقای Daniel Haudenschild، اعلام کرد که رکود اخیر بازار رمزنگاری، به موقعیت سوییس، به عنوان یک مرکز بلاک چین جهانی آسیب رسانده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ایده‌های بزرگ در این زمینه به تعویق افتاده‌اند زیرا آن‌ها نمی‌توانند بودجه لازم را کسب کنند و افزود که ما باید با برگرداندن سرمایه گذاران به آنها کمک کرده و سوئیس را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلاکچین آماده کنیم.

 

منبع : Cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1